Ångesten är idag min närmaste vän.

Äntligen morgon,
äntlgen får jag gå upp ur min ångestfyllda sömn.
Vaknar 20g per natt, svårt att somna om,
har snart slut på saker att tänka på som dövar
min smärta.
Trampar på min jobbyxor, den trasiga kropp jag
lever i kan inte längre hålla upp ett enda par,
ångsten tar bort nåt som en gång kallades hunger.
Men ssshhhh, yttra dig inte, berätta inte hur du mår,
ge inte förtroeende eller tillit för det blir bara ett slag tillbaka,
ett hårt slag i det redan ömma ansikte.
3advent, ingen önskan kunde vara större än
att ta mig tillbaka till sommaren,
då jag tror jag upplevde nåt som kallas lycka.

Kommentarer
Postat av: Minna

Gumman, jag saknar dig. Kommer hem på torsdag. Vill ses. Blogga! Puss och kärlek

2008-01-08 @ 16:58:26
URL: http://underbluesky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0