Fucking Torsk på Tallinn

Hur kan en lovad vit månad sluta med
4 festvällar på en vecka?
Dålig självdiciplin: Ja.
Dåligt samvete: Nej.

Skyller två av dagarna på min spontana kryssning till
Tallinn. Två nätter på båt, en hel dag på land i Tallinn.
Säga vad man vill om Estland men fin huvudstad har dom iaf.
Dessvärre sur personal.
Hittade ett jätte fint/mysigt fik, där man avnjöt
en baylies och winnerbröd med kaffe.
Sedan en senare lunch med snacktallrik
och självklart vitt vin.
Fina, stora, gröna parker, det va så himla fint.




För en som inte vet vad WineStor är så är det ett billigt systembolag,
i bussen ner till Sthlm fyller du i en lista på det du vill ha
så packas det ihop på systemet, där betalar du bara
och tejpar ihop lådan och skriver ditt namn å lastar in den i bussen,
sen får du den i Östersund;) 10liter starksprit per person,
plus X antal liter vin och likörer.
Grejejn var bara den att han som skickat med en långlista
skulle ha 23liter.... så vi delade upp det på två å tog bort så vi kunde
köpa lite själv ochså ,så nu har man rustat upp sitt föråd igen;)
Plus att jag köpte en otroligt billig limpa till Renée.




Vi betalade en gaiudad busstur som för mig blev sömntur.
Hade inte sovit bra på tre/nätter (gick upp 5 den dagen vi åkte!!)
men vägrade erkänna mitt sovande och ville absolut inte lägga mig
skönt så det blev nickande en sekund hit å en sekund dit i en timme.
Men en sak hörde jag och blev fast besluten att ta mig dit
när turen var slut ,och det var i en park där dom har en plats för offren
som var med i Estoniakatastrofen.


"Hedringen" heter "Broken Line" (vet någon varför?) och på långsidan
stod alla offrens 852 namn. Man kunde nästan ta på stämningen.


Känns som man kommit igång lite med att ta sig ut
och se/göra saker, leva.
Alanya, Urkult, Tallin, Ikea tur med tjejerna,
kommande sundsvallsresa och en brännbolls resa.

Bara att jag var iväg och jobbade i baren på ett bröllopp i
Hammarstrand fick mig att känna mig mer levanade.
Var hemma hos Catrin hela dagen efter och
tittade på kanin å klappade häst,
stannade till kvällen, orkar inte med Östersund,
fast det då bara var en vecka sedan jag kom hem från Urkult...
börjar fan bli Östersundskygg, vill bort...

Nu ska jag somna till Young Americans.

Kommentarer
Postat av: johanna

Du är bäst! Tusen tack för dina recept det låter supergott! Men du, ska de vara färsk chili? Kul att prova något nytt =) Nu ska jag in och storhandla :( usch vad tråkigt! Kraaaam

2008-08-26 @ 08:49:43
URL: http://mamijs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0