Du är okej, men inte du och inte du.

Jag har gjort mina misstag onykter,

och alla ska veta att jag har fått mina straff.

Jag har gjort många i min närhet illa,

och sedan fått kämpa allt jag har

för att få dom jag älskar tillbaka.


Vänner har tagit helt avståd från mig vissa perioder.

Snackat skit, fryst ut.

(med all rätt)

Och jag har verkligen fått kämpat mig tillbaka,

visat att jag ångrat mig, och att jag älskar dom

men samtidigt förstått dom.


I mina dagar har jag skickat blombud, meningsfulla mess,

ringt, ångrat, saknat, berättat hur mycket jag älskar dom,

åter ångrat, knackat på dörren, vissat förbättring.


Jag försöker verkligen nykter,

jag hör av mig ofta, jag finns där när

saker och ting kommer fram, jag bryr mig jätte mycket

och frågar ofta hur dom mår,

fixar mat, jag finns när sjukdom uppdagas bland vänner

lr deras nära, jag lovar skjutsar och hämtning,

jag säger att det är bara att ringa -dag som natt-

det finns alltid sovplats här.


Men det är inget som räknas:

om jag yttrar lite av min åsikt blir det KABAHHAAM!!
Det som räknas är det som händer när man druckit

-Dessa fyra lr fem timmar-

Ne, usch å fy.


Dom som beter sig illa nykter då?

Är det så mycket bättre?

Det har fått mig att tänka, är dom bättre?


Dom som snabbt (nyktra) blir otrevliga, dom som snackar skit,

dom som brusar upp för minsta lilla fråga,

dom som planerar partnerskap med kompisupptagen man,

dom som alltid ska hitta på nåt men aldrig

tänker en sekund på att fråga å ta med andra,

dom som går bakom ryggen, dom som är självisk jämt,

man får aldrig yttra sin åsikt för då blir det hus i helvete,

dom som inte alls kämpar för sina vänner,

dom som allitid ska gör en "drama queen" NYKTER (?)


Varför ska dessa människor säga vad som

är rätt och fel?

Varför är dom bättre?

Varför ska dom vara bra vänner,

varför ska dom kämpas för?


Visst, jag har gjort jävligt fel i mina dar

men varför ska dom som göra sina missar nykter

få cred? Ne, deras misstag går obemärkta förbi.


Tro aldrig att du är bättre än mig!


I´ts not YOU,

....................... I just wonder?


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tyckte att det där va ett fint och ärligt skrivet inlägg.

Det jag tänker på, är hur lurig alkohol kan vara. Hur lätt den kan ändra en person, hur den får personer att säga och göra anorlunda. Och att det inte är du, utan alkoholen som är faktorn. Så om folk blir arg när du har druckit, på vad du säger och gör - så är min tanke att det är just pga. alkoholen. Att du har druckit. Att om du bara "lät bli" så skulle du vara, som de anser - som vanligt. Det är inte alltid just den stunden, som sårar - utan kanske mer: "Here we go again" och så drar det igång alla känslor o minnen från alla andra gånger, som yttrar sig kraftigt. Alla har rätt till sina känslor, och jag är glad att du skrev om dina. Ingenting kan bli annourlunda i hemlighet!



En sista tanke, du behöver inte vara någon annan än dig själv för att visa att du bryr dig om dina närmaste! Det är OK att säga nej till att skjutsa, fixa o trixa för alla andra. Det betyder inte att dina känslor räknas mindre. Du duger för den du ÄR, inte för vad du gör!



KRAM så ses vi på lördag!

2009-06-11 @ 11:11:59
URL: http://mammasara.blogg.se/
Postat av: Z

Tack för dina ord. Jag tror ochså att vissa ledsnat och tänker "here wi go again" men det är just att vissa blundar för förbättring och vissa är inte villig att se MIG utan ser bakåt. Vi är här å nu! Ses lördag.

2009-06-11 @ 12:20:52
Postat av: Grete

Jag slutar 13 på måndag hoppas du har tid då så kan vi träffas och ta en kopp kaffe eller nåt. Har längtat efter dig. Puss å kram

2009-06-11 @ 20:07:24
URL: http://gritted.blogspot.com
Postat av: Anonym

Förstår hur du känner.

2009-06-15 @ 21:33:05
Postat av: Tessan

Alla kan göra misstag... Det är bara mänskligt!! riktiga vänner förstår detta!

2009-06-19 @ 10:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0