Schlager

Nu är det alltså dags för ett schlager inlägg,
har inte tjatat nåt om det i år men finalen är
ju imorn så nu är det ett måste.
Många som inte förtjännar finalen lr
andra chansen har gått vidare så jag trodde det skulle
bli ett skit år men efter att ha lyssnat på dom alla några
gånger på svt.se/play så märker jag att det finns många bra.



Den omtalade Carolin af Ugglas spydde jag över första
gången men (Anneli kommer spy nu) efter att ha lyssnat på
texten å blundat för henne knäpphet så är den okej,
acceptabel. Många som jag, känner nog igen sig i denna
sorgsna låt.

Sofia som ingen vet vem det är, hon som sjöng på grekiska,
hon som fick juryns skjuts till finalen,
hon som kom näst sist i del-finalen.
Jag gillar låten men inte henne främträdande lr kläder
så jag hoppas på en förbättring så har hon lätt min röst.

Måns låt är med-ryckande å brutterna i bakrunden är
nästan snyggare än själva han.

Alcazar har så otroligt mycke energi och man blir glad
av att se dom, låten är bra å jag vill bara ta med mig Minna upp
på ett dansgolv å shaka!

Så?
Kan faktiskt inte välja mellan Måns å Alcazar,
så dom på första plats
Sofia på andra sen
((Caroline))

Årets erkännande,
gillade för första gången låten med BWO
MEN det betyder inte att dom är okej lr nåt,
till mitt försvar har jag att deras låt i år inte va likt dom
((Jävligt bra låt))

E.M.D. är INTE okej!
Snälla föräldrar, låt inte era barn rösta, snälla,
EMD får inte vinna.

Bortglömda bra låtar:
Velvet- the queen

Cookies ´n beans- What If

Anna Sahlene&Maria Storeng- Killing me tenderly



På aftonbladet.se går röstningen upp å ner mellan
Caroline, disco-operan å Måns.

Vilka röstar ni på?

Cider i vin imoron,
efter finalen blir efter fest hos bror i lungvik.
På måndag börjar min utrensning, fastan.

Xoxo

Kommentarer
Postat av: Grete

Hej gumman, har inga pengar på min mobil och nu har jag inga batterier heller. Är hos Jonas och Julia, får se om jag kommer ikväll för jag känner mig lite förkyld. Men vi hörs sen hoppas jag, PUSS!

2009-03-14 @ 13:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0