Hår hit å hår dit.

Ja, i helgen blev det ju Kvarna. Åkte med bilen
från jobbet å hämtade upp Renee å Viktoria på byn.
När vi kom fram till Oscar var det dags att sjunga för han
fyllde ju år efter tolvslaget.
Väl där uppe var det mycke yngre folk,
eller alla åldrar egentligen eftersom Viktorias pappa
följde med. Träffade Mattias å det är alltid lika roligt.
Men... jag träffade den störigaste personen jag träffat
på länge, gick i samma klass som hans syster,
alla är lite speciella.
Ska verkligen göra ner andra, kastade papper på Mattis
när vi satt å snacka, prata högt å skulle ha uppmärksamhet,
önska jag kunde knykla ihop han å lägga han i en ask som
aldrig skulle öppnas ever again. Önskar jag kunde stå
på mig och säga att det inte är okej men jag å Renee var inte där
för att göra en scen, höll ganska låg profil, på förfesten iaf;)
Åkte studentflak ner till kvaran, roligt.Träffade massa gamla klass
kompisar, min kusin som jobbade, några ex, drack en cider, rökte, åkte
flak till efterfesten hos Oscar, halv fyra var det bara jag å
kusinen Anja kvar på bron å det va dags att sova.
Nästa gång jag åker till hackås tar jag med mig nikita som ska
träffa pappas hund+ Anja´s vovvar Clintan och Devil.

Kort lr inte.
Har tänkt klippa mig kort ett tag, låta min riktiga färg
komma ut. Hittade ett gammalt kort där jag låtit mitt hår
växa ut å minns att jag inte färgade det på jätte länge,
vill ha så igen, lr kort i nacken: (kolla inte på mig utan själva håret)

Men, jag tycker långt hår är fint, ser många
med det och jag tycker det är mäktigt å fint.
Men ett långt hår är oftast inte ett fint hår,
mitt är slitet iaf. Men nu har jag köpt lite hårspännen,
snoddar lite dyrare spray och inpackning så jag ska
frisera mera, våga mer med det långa håret,
innan jag bestämmer att göra det kort.
Har inte gått till en frisör sen jag var liten så jag vet inte
ens vart jag skulle vända mig.
Cinoma å Sandra har ju klippt mitt hår
alla år känns det som. (Cimona ska få tvillingar föresten)


Älskar min ny miniblender, så liten och behändig,
går jätte lätt att diska å fylla. Smoothie varje morgon

Jorgubb,hallon,       Jordgubb,mango,        Blåbär, banan,
kiwi                  melon och solroskärnor    solroskärnor
               



Sol, tror det är sista dagarna man kan gå i korta
shorts nu, men det är härligt. Åkte ner en sväng på stan
igår och idag på förmiddagen.
Stegräknare, kalender, smink/ute väska,
ny svart kajal(äntligen), kökshanduk, diadem.



My fyllde 28 i fedags, blommer skickade jag.
Skulle egentligen åka till karlstad ihelgen,
först skulle vi tjejer ta en roadtrip men
läget var inte riktigt bra för tjejerna,
jag tänkte ta tåg ner men så kom det in en
större bokning på lördagen så ja.. jag ska väl
jobba, plus att vi ska gå å se Marielle rappa på fredagkväll.
Men ska åka ner till My nåt framöver.


Nu----> göra mig ordning för jobb.


Kommentarer
Postat av: johanna

Jag tycker inte att du ska klippa dig! Du passar jättebra i långt hår men du kan ju toppa det som är slitet! Du bestämmer själv såklart men ´tänk på att det verkligen tar tid att få långt hår igen och jag har gjort misstaget att klippa av det :( jag ångrar det sååå...

2009-09-02 @ 15:11:30
URL: http://mamijs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0