Jag hjärta Linköping.

Äntligen!
Resten av sakerna kom i fredags med Daniels mamma Veronica
och PerÅke. Vi tog med oss datorn i vår last men glömde
modemet som kom nu med deras last. Yes.

Den underbara första veckan i Linköping som gått:
Efter bilfärd med snabbmat och sen inget att laga
i blev det mer snabbmat så första middagen med hemlagad
mat som chilikassler med ris och mycke sallad, var så otroligt uppskattad,
god och snål på fett;)

Det har snöat en dag här och en kåltrast har besökt vår bakgård.



Vi köpte en stor ny soffa,såkallad U-soffa med två divaner, otroligt nöjd.
Vi körde två vändor med släpet sen var den hemma, tungt men
det var värt mödan. (än att betala 400kr för frakt och då skulle
dom inte ens hjälpa oss in med den utan lämna den utanför)


Älsklingen fick jobbet han skulle på intervju för;)
Överraskade han med chokladfondue efter hans första dag
på jobbet.


Myst med Nikita som verkat gjort sig hemma nu, tog nån dag.


Fått besök över helgen. Jag jobbade hela helgen men dom var på Ikea
och åkte runt lite på lördagen. Då när jag kom hem satt alla på uteplatsen
med öl och rövin, själv tog jag mig en spring-cider. Varmt, soft och underbart.
Gjorde god middag med bl.a sallad med melon, har saknat melon.
Vi snackade med grabbarna ovan som verkar druckit dygnet runt då dom
trodde kl var sex på morgonen när den var sex på kvällen.
Justis tog vår pant, haha.


Gått i skogen mycket här ovanför oss, älskar att gå i just skogen.
Mjukt underlag, slipper asfalt, Nikita springer med pinnar hit å dit
och verkar allmänt nöjd.
Imorse när vi vaknade kring åtta var den 14grader ute(i skuggan),
vi tog en promenad i skogen och det va så himla varmt och skönt.



Jag och Daniel fick en varsin biljett till Big Comedy
här i Linköping av Åsa när jag fyllde år så skratta har man gjort;)
Henrik Schyffert, Adde Malmberg, Felix Herngren, Fredrik Andersson,
Marika Carlsson, Johan Rheborg, Peter Wahlbeck och Robin Paulsson
(plus en helt ny tjej som inte är skriven någonstanns i artiklarna,
vet inte vad hon heter)




Trodde Peter.W skulle vara roligare då jag tycker han är
skitrolig i "Heja Björn" trodde ochså att Felix Herngren skulle vara roligare.
Roligast var Adde Malmberg och Johan Rehborg.
Skratta så jäkla mycke när Adde berättade om kvinnor
som rakar av sig ögonbrynen och SEN målar dit dom,
fan vad jag skratta, jag är själv en av dom och det är ju så dumt,
han mena på att hur skulle det se ut om han raka av sig muschen och sen
måla dit den, det va så jäkla roligt!

Jag har jobbat mycket sen vi kom hit, det är mycket längre dagar
här än på Cubus i Östersund, där jobbar man ca 4 timmar kanske 7dagar i rad,
och 20timmar i veckan, här är det 25 timmar i veckan,
och här jobbar du 8-9timmar, ena veckan jobbar du två dagar, ena veckan fem dagar.
Men det blir mer timmar för mig den här veckan plus nästa, dom åker till Norge nästa helg
så det blir jag å extrajobbarna kvar att sköta stället. Pengar.

Två helger i rad nu men sen blir det att man jobbar varannan, så himla skönt,
har alltid jobbat varje helg känns det som. Men helger betyder ob och
nästan varje dag jag jobbat här har vi klarat budjet med 15% så det har
ju blivit 15kr extra nästan alla timmar;)
Tjejerna är så otroligt öppna, mer än jag hade trott, roligt roligt.

Nu har älsklingen gjort lunch!

Hörs senare.

Kommentarer
Postat av: Renée

FAN vad snygg soffan var!

Grattis till Daniel som fick jobbet, GRETT!



Tänker på dig. Puss

2010-04-26 @ 15:43:41
URL: http://r85.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej vännen!

Du ser verkligen ut att ha det toppenbra =) Skitsnygg soffa =) Kul att Daniel fick jobbet också, hälsa grattis!

Här hemma är det stressigt just nu, huset kommer ju om bara 1 vecka!!!! Men otroligt kul och spännande. Ska se till att ringa dig nåt så får vi prata mer om allt.

Stor kram så länge =)

2010-04-26 @ 22:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0