Kryssningen med Jessica 30år

Dagen i all ära för Jessica.
Vi åkte till Norrköping för att möta upp Ullis
och hennes vänner som vi skulle åka med,
två bilar var vi och lämnade min på brandstationen.
Åkte till Södertälje, på landet, där det va jätte mysigt,
små stugor överallt och extremt varmt.
Fick träffa älskade Renee som jag saknat och resten
som jag inte träffat sen Peace and love
och självklart säga grattis till fina Jessica.



Det jag kan säga att jag var mest imponerad över var Jessicas klänning
som hon ärvt från sin mormor, Jessica uppskattade att den är från 60-talet.
Hon berätta att när hon va liten fanns klänningarna på vinden men att hon
absolut inte fick röra dom vackra festblåsorna utan bara titta. Den
hon har på båten är också ärvd från sin mormor,
hur fränt är inte de?
Hur fina som helst, och hur unika som helst.


Jag hade inte hunnit ätit frukost så när middagen serverades
kring halv tre var ingen gladere än jag. Goood rostbiff med potatissallad
och god sallad. Sen kaffe å choklad kaka.
Presentöppning blev det, av oss fick hon "GrandBubbel" ,
bubbel bad på GrandHotell i Norrköping, med två glas vin lr cider,
och i det ingår en varmrätt på Bishop arms. Vi hade även skrivit
att vi antingen ställer upp med barnvakt lr sällskap;)
Hon fick jätte snygga smycken av märket SNÖ (lokalt ju, från Östersund),
funderar nästan på att gå över till silver, så fina va dom!
(har ju silverhalsband denna kväll men det är ett undantag
plus att det inte är äkta, änvänder ju för det mesta äkta guld då jag är
nickel-allergiker)





Vi sa hej då till dom små som skulle blir kvar och
till dom aldra äldsta. På kortet har Daniel på sig en snygg thisha han fått
från mig, och hör å häpna, har har på sig nåt från Cubus;)



Sen bar det av mot hamnen, taxi
från festen, sen pendel. Massa födelsedags sång för Jessica
och varje gång var det Martin som tog ton:)






Vid hamnen delar Jessica ut biljetter och det är fortfarande sjukt
varmt och alla ha små sprungit med packningen från tunnelbanan
till hamnen, det var en bit de, snacka om att alla var svettiga! Min lugg
blev aldrig den samma efter all värme...









Jassica fick en drink av mig som lyste i alla olika färger,
ganska coolt faktiskt. Karaoke sjöngs och såklart sjunger vi för
Jessica ännu en gång;)
Jag å Daniel la oss tidigt, Daniel var lite less, vi blev ganska trötta,
kanske för att jag blev ganska full i mitten av allt och sen när jag
börja nyktra till kom tröttheten, så kan de gå när man inte vet hur man
ska balansera drickandet från 14.00-00.30 som klockan var då vi sa godnatt.





Dagen efter spelade vi spel, Renée vann endel som vanligt,
även Mikee, jag å Daniel har inte så mycke tur i spel tror jag.
Vi umgicks med Jessica å gänget, Martin å Jonas blev
fulla igen och sången var igår från Martins sida.
Jag förstår om Denice blev lite less på Jonas som blev riktigt
full dagen efter trots varning men om jag inte hade ett jobb
att åka till på måndagen och om det inte fanns nån risk för att
jag skulle köra eller om jag hade en så rolig (som Martin) tjejkompis
som triggade upp mig och bjöd mig en hel dag på det jag ville
ha i baren så hade nog inte jag heller bangat...
....när man ändå är på kryssning liksom;)



Skrattade mycket och hade trevligt,
hann mysa lite med älsklingen också.
Hoppas Jessica blev nöjd, folk har korsat
landet för att vara med vilket jag är
imponerad över, betalat kryssningen, resan ner/upp,
presenter, resan mellan Södertälje å hamnen och sen tillbaka,
lunch/middag på båt, drinkar på kvällen, resan hem, rikitgt imponerad.
När jag skulle fösöka få ihop en middag på Simon å Viktor
när jag fyllde år var det nästan omöjligt, fick låna ut pengar
till nån och några kunde bara ta det absolut billigast på menyn
om dom ens skulle följa med, ingen hade då råd med presenter vilket
jag absolut inte begärde då jag hellre ville få ihop alla om det va så
att jag behövde välja men ändå... Det gick ju tillslut iaf;)


Jag hoppas iaf att alla hade kul å att vi ses snart igen.

Men det va skönt att komma hem, han bara äta några
tuggor sen somna jag. Skönt att vara i sin egen säng för den
är så otroligt skön å stor.
På måndagen skulle jag ju upp, om jag jobbar ca
8-9timmar så blir jag ju ändå bort lääängre.
Åker 08.30, kommer hem ca 20.00. Ville bara hem å mys-ligga
framför TV:n igår.

Ledig imorn, men möte 08.00-11.00,
känns så onödigt att åka till Norrköping för de..
MEN, det är ett viktigt möte och jag har en del
att ta upp så det känns liksom ändå bra att åka dit.

Är lite stressad över kommande schema och Daniels schema,
mitt nya börjar i sep och Daniel som har fått jobb på 75% får
schema nu för sep, ha en känsla av att det inte alls kommer gå ihop
för oss med Nikita... Ska nog fösöka kolla om de finns nåt
jobb i Linköping så inte dagarna blir så långa... Får se.

Finns fler bilder på Facebook,
som ni alltid sagt, det är smidigare och går
fortare att ladda upp där;)

See you.

Kommentarer
Postat av: Minna

Verkar som ni hade det roligt. Som du sa - imponerande att så många kunde komma och va med :)



Den där rosa klänningen är alltid lika fin.



Sjöng du kareoke? :)



Hoppas det löser sig för er med Nikita.

2010-08-17 @ 23:16:57
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: Z

Gud nej, JAG sjöng inte!

2010-08-17 @ 23:21:32
Postat av: Jempa

Hej vännen!!

Vad härligt det är att läsa dina inlägg,

du verkar må så bra och ha det gött!

Saknar dig! Massa kram Jennie

2010-08-18 @ 09:57:19
Postat av: Emma

Gud vad kul ni verkar haft det! Härligt!:) På onsdag drar vi på finlandskryssningen, jag hoppas vi får lika trevligt som ni hade det:) Puss

2010-08-19 @ 18:50:56
URL: http://atensbything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0