Julfirande.

Julfest var det i helgen.
Julbord utan julmat.
Vi tog 2rätters på Hugos med en god
kaffedrink och bowling istället för klassiskt julbord.
Med Guldfynd gjorde vi ochså alltid så att vi åt lite
finnare 2rätters i stället, för ingen ville ha julbord.

Jag aldra minst ville ha julbord för att jag alltid
har fått börja se dom i slutet av november, ätit av det större
delen av december, och jobbat på varje julbord fram till 23 dec,
men i år är första året på 5år som jag inte kommer jobba på ett
enda julbord och inte heller äta nåt innan julafton.

Men men, Hugos var det med Hageby å Ingelsta Cubus
ochså, och jag hade jätte trevligt!

Jag åt alltså vitlöksbröd först, sen oxfilé med congacs sås och sen
kaffedrink med päroncongac och baileys ;) Fick inte köttet speciellt blodigt,
även fast jag sa till extra blodigt, hatar när sånt händer för jag tycker inte
det blir gott när man steker längre än så.
Men såsen gjorde att det blev så otroligt gott ändå.


Sen bowling, jag sög.



Jag å Mia hade jobbat hela dagen och skulle jobba dagen efter
så vi åkte hem tidigt, dock blev det inte läggdags tidigt,
hennes riktigt trevliga Kerim var hemma och han bjöd på rödvin
och martini så vi tre var upp å prata långt in på... natten, hehe



Noel väckte mig 9.20 och det var väl ganska lagom,
längre än jag trodde jag skulle få sova.
Vi började jobba 11.30.



Nu har vi käkat hemmagjord pizza och
ska snart värma glögg som vi köpt på systemet.
Vi var sugen dricka saffrans glöggen igen men den va slut (redan??)
Hon visste inte om dom skulle få in mer.
Men kanel, karsemumma och ingefära tror jag blir gott!

Om du som jag tyckte säsong 1 av TrueBlood var ganska bra
och att säsong 2 var sådär, nästan dålig, så kan jag säga till
er som gav upp, ta upp tittandet av True Boold igen för 3:dje
säsongen är så otroligt jävla bra!
Alla avsnitt är spännande och sluten är alltid
nerv pirrande! Se den!


Så nu blir det ett avstnitt av True Boold som jag redan sett
för jag ligger ett avsitt förre Daniel men kan gärna se det igen,
ska även måla mina naglar med "graffiti nails". ;)


Kommentarer
Postat av: Minna

Åh ja, True Blood är så sjukt bra! Har du sett Sons of anarchy? Vet att Emma tjatat om den länge, men den är också galet bra (och spännande, och lite sorglig och rolig)

2010-12-08 @ 18:54:55
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: Z

Jag tyckte faktiskt inte att True Boold var så himla jätte bra förut men nu är den fan de, saker klaras upp och det är spännande jämt. Jo men David å Ronny håller på å tjatar på att Daniel ska börja se på SOA, jag har aldrig sett det eller vet vad det är men det kanske blir det sen då. Dock måste ju vi sitta å bränna ut allt, blir gaska många onödiga skivor sen om man inte tycker serien är bra eller så. Vi har ju bara stationär dator och ingen sladd.

2010-12-08 @ 19:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0