Nyårsaftonens afton.

Nyår började med en tripp på stan med älsklingen,
denna gång var det inte jag som var sen med outfit
utan min andra hälft. Gick runt i lugn å ro, knappt
nå folk, knappt nå affärer öppna.
När vi kom hem tog vi en längre promenad med Nikta och
släppte henne lös, hon hoppa å sprang i snön.
Anneli skjutsade oss till bror där jag å Daniel tog ett bad,
bror lekte med Nikita så hon blev alldeles till sig å lät styggt.


Senare åkte vi iväg til Anna och Perra´n för middag och fest.




Jag och min bror. Det är 3:e året jag firar nyår med han,
för han firar på det sättet jag vill. Har även firat midsommar,
sista april, ståk och annat ihop.
3-rätters välplanerad middag, massa skratt och sedan fest
till tidiga morgonen.
Denna fest blev inget undantag, kom hem kl 06.00, men inte
enbart för att festen varade så länge utan för att taxin inte
kom i tid och vi inte hade några pengar på mobilen för att ringa
å tjata på dom.



Anna å Perra´n, dom var värdparet i år.
Anna är brors ex men dom umgås som vilka vänner som helst
och det började dom göra ganska på en gång efter att
det tagit slut. Det var ju ganska många år sedan nu ochså.
Nina å Magnus var ochså med på middagen även om det
först inte var tänkt så, minns att jag tjatade på dom sist
på krogen. Nina började 07 dagen efter och va spiknykter.

Förätten stod bror å Jennie för, det va en krämig svamsoppa
med ädelost i, himelsk god. Dom gjorde den för nåt år sedan ochså
och fick nu order om att göra den igen.
Anna å Perra´n stod för varmrätten som bestod av rött älgkött,
pepparsås och potatis gratäng, Anna är jägare så köttet var givet.
Jag å Daniel stod för desserten som bestod av Gino,
(jordgubbar, kiwi, banan och björnbär in i ugnen och toppas
med vit choklad) till det var det daimglass som jag gjort med hjälp
av vaniljvisp å hackad daim.
Köpte 8 porslins/sluffé skålar, en var alltså, köpte en penna som klarar
ugnen och skrev varsitt namn på vardera och Gott nytt år, alltså
fick dom en varsin skål att ta med hem.
Fick av anna irisch coffee med kanel som va jätte god till.


Använda locktången jag fick av mamma, guldglitter på ögonlocken som
jag å Renee alltid brukar använda när vi vill vara extra partiga, köpte
en ny pälsjacka för halva priset på Cubus ochså. See me!

Nikita skötte sig så bra, grabbarna lekte med henne hela tiden
och kastade runt den rosa kossan hon fick i julklapp.
Perra höll på hetsa upp henne med "Vart är kossan, vart är kossan då??!!"
Haha, Nikita fick göra av med energi hon.
Folk började rulla in. Även två naken hundar med täckjacka å
pymaskläder. Det gick bra med Nikita, dom ville bara sitta i soffan med sin matte
så dom såga knappt.


Brorsan skulle promt hålla Nikta när han å Jennie skulle följa med ut
å tigga en cigg. Bror delad hemlisar med Daniel som jag inte ens idag fått veta vad det var,
dom var ute säkert en timma å snackade om nåt, men det handla inte om mig,
daniel, han lr Jennie, vem handlade det om då!!??

Fanns en balkong att röka på men jag gick ner å ut varje cigg och
tog med mig Nikita så hon var ute väldigt mycke denna kväll, vilket hon
behövde. Mycke folk och hög hårdrocksmusik.
Älsklingen rockade på Giutar Hero som vanligt.


På små timmarna kom sorspan fram. En spritdrink som blandas i stor skål
och ställs i frysen ett dygn, eftersom sprit inte fryser, men juice gör så det blir
som en issörja. Bror, pappa och morbror har gjort den sörjan så länge jag
kan minnas;)





Även om folk börjar bli 30 så kan ändå spriten ta över
och alla börjar hålla på med alla. Då var det dags för mig å Daniel
att åka hem, som kände oss lite missplacerad men även nöjd å trött.
Vet inte hur länge vi stod ute å vänta på taxi,
höll på börja gråta av kylan iaf, när jag kom hem la jag mig
med pälsjackan på under täcket.. tokigt men roligt i efterhand.


Hade en sjukt rolig kväll.

Kommentarer
Postat av: Minna

Snygg klänning som vanligt ;) Det va den du la undan innan den kom ut i butik va? =)

2010-01-03 @ 12:06:43
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad vacker du är.

2010-01-03 @ 17:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0