Lugnet före stormen.

Januari är en tråkig månad,
iaf jobbmässigt, inga extratimmar finns nånstanns,
ingen har pengar att handla för, inget händer.
Privat har ingen pengar till nöjen, allt ligger på is.
Det händer liksom inget.

Fast jag ska inte klaga egentligen.
Januari var ju den månad vi fick våran nya fina lägenhet i Linköping,
januari var ju den månad vi åkte till Åre och festade loss,
januari var ju den månaden som jag å Daniel firade vår
lägenhet med middag på Bishop Arms,
januari var ju den månad som Åsa kom in till
stan å vi käkade med Gabban Dalwinnie
sedan massa vin hos mig,
januari var ju månaden jag såg Avatar.

Men jag kan ju säga det, att i Februari händer det
nåt varje helg vare sig ni har pengar lr inte.
För då börjar Melodifestivalen 2010, den 6 Februari tom den 13 Mars.
Tänkte iaf försöka styra upp nån fest tills den 6:e,
tema är såklart Schlager.
Inte just att man måste klä ut sig eller vara nån från melodifestivalen, men
att man tar fram den mest färg-gladaste eller den mest extrema klänningen man
har och kankse har gömt, DEN ska fram då!

Några av årets artister:



Gick i lugn å ro på stan idag,
hittade nästan inget, en snygg paljettklänning på Vila
och en snyggt skärp, köpte två likadana pösiga/sköna/tunna/enkla, sommartunikor
på Gina, en brun å en rosa. Eller ja, hade presentkort på båda ställerna.

Tror det blir att dra på lite fest hos Renee imorn, har sagt nej
så många gånger nu. Jobbar först 15-19.30.

På lördag blir det tacos kväll med vin å "dunken" hos Maria;)
å (nästan) resten av tjejerna från jobbet, hoppas på icke-utgång-kväll.


Nu ska jag ta en klunk vin å snika en cigg av älsklingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0