Peace and Love för andra året!

(Fy fan vilken rolig festival, skratt, grön-sommar cider,
ny bild av Jonas->positiv, mycke cigg, vin, gott sällskap,
tältsex, vin, flams, sol, konserter, ännu mer flams;)

Detta är ett lååångt inlägg,
men min nära å kära läser väl igenom det,
lr iaf kollar på bilder?;)


Jag åkte till Peace and Love med det nya Love-halsbandet på
och den efterlägntade baseball jackan ner packad.


Kom iväg senare än bestämt, Nikita skulle lämnas
hos Madelaine och va skulle på systemet (då jag stått i bilkö
ca 40 minuter dagen innan, så jag hann inte till systemet efter jobbet)
Eftersom vi var försenade så hann vi inte på Hoffmaestro som Renée
å Mikee redan åkte till. Vi kom fram 15, dom börja 15!
Men ingen var gladare än vi att vara framme så vi öppnade
en cider/öl och satte upp tältet och sen tog vi våra sol-solstolar till
solen och inväntade Renee och Mikee
(Denicce och Jonas hade 8 band att se plus att dom bodde på festivalens
lugna camping, vi bodde på Mellsta camping)





Vi mötte upp Denice och Jonas precis där vi satt förra året,
(statoil-parken;)
Deras lugna camping som festivalen låtit det kalla var precis så,
ingen fick festa efter festivalens sista konsert (kring 02)
Dom hade nära till service hus och alla tog det lugnt.
(förutom dom, haha)
Dom träffade oss och vi tog in sprit innanför behå:n;)



Senare blev det en magisk kväll. Vi alla ville se Robyn men det var inte
jätte viktigt. Men hon har alltid legat varmt om mitt hjärta och
jag har skivor med henne och i mp3:en, vi ville se henne.

Vi hade inte väntat oss detta, men efter denna konsert så vare
fan i mig viktigt.

FY FAN vilket framträdande!
Hon öste, hon dansa, hon svettades,
hon skrek. Hon va så otroligt bra!!
Fick 4 plus från både ÖP och Aftonbladet

Hennes senaste stod vi å poppade mest till:
"Dancing on my own", OCH DEN VA SÅ JÄVLA BRA!
T.O.M. grabbesen tyckte hon va bra,
I slutet när bara jag å Daniel stod kvar så körde hon
"Show me love", det var så jävla bra.

På extra nr kommer hon ut och kör en låt jag hört från nya
skivan men som är så jäkla störig för hon sjunger samma sak
hela låten. Hela låten är så störig, men nu vet jag:

Don't Fucking Tell Me What To Do

Men gud vad den har fått en ny betydelse nu,
för hon gick in för den låten och körde ett styrke pass(!),
handuken bakom nacken och ett helt styrke pass med jogging,
boxning, utfall och streching. Fy fan vilken stjärna! 
Den låten har fått en helt ny innebörd!!!
Sen avsluta hon med "Every Heartbreak", och det va magiskt!!!
Då vi alla stod och gjorde hjärta med händerna och pumpade ut å in!


Dagen efter blev det sola. Denice å Jonas kom till campingen
en stund mellan deras se värdingheter. Efter det gick vi ner till
bryggan och sola, inget bad blev det dock. En cider blev knäckt å
partyt blev igång.




Sedan gjorde vi oss i ordning efter en väl-behövlig dusch. Mitt eget tema
var i år: Kärlek, Regnbågsfärgat, Pride, alltså
kärlek mellan alla kön, tjej till tjej, kille till kille, tjej till kille,
vi är lika värda, tycker jag!
(OM nån måste nämna att min pojkvän inte är med på specielt många
kort så är det därför att inte vill, han sa emot, han vill inte, så är det;)




En kille stod å DJ:a mitt på gatan, nice, massa graffitti hade han också,
har alltid tyck det varit snyggt.




Mötte upp Jonas å Denice vid parken som vanligt så här års,
kissa i buskar, skratta, rökte, drack.




Sen gick vi in på Europe och jag kan ju säga att detta
var min minst nyktraste dag men "Final Countdown" var
mäktig och sen över till The Ark som inte är mitt faaaan men
som jag ville se "Worring Kind" från Melodifestivalen och de fick jag.






Dagen efter var det sol, sol, sol som gällde.
Vi gick ner till bryggan och Denice å Jonas kom för
att gör oss sällskap i solen.
Kameran visar mulet men det var så sjukt varmt,
och festivalens varmaste dag!





Sen gjorde vi oss ordning för The Clebirty Jay Z;)

Festade i parken, flamsade, skålade och ville in på
John Fogerty, the name of Creeddence!




Jag ville in tidigt till John men ingen annan, Renee å Denice skulle
promt stanna vid en kossa och få glass gratis, sen skulle Denice promt få
den såld för 20kr medans jag promt ville in och höra
"Have you ever seen the rain"



Och jag fick verkligen höra min favorit låt också,
fy fan vad bra de va! Jag å Renee rocka å dansa som fan.
Gud va kul jag hade. Träffade en australinare som vi roa oss med,
just att ta hans hatt och spela munspel med.



Om det är nån som undrar vad vi gör här så spelar vi (luft)munspel
och (luft)gitarr till John Fogerty, hahha.


Sen gick vi till scenen brevid- legendariske Jay-Z


Okej, vi stod inte vid scenen, det var för vamt. Han spelade kl 00.15 och
ändå va det för varmt så Daniel gick in i publiken och jag å Renee satte oss
vid en jätte stor bild-skärm. Vi fick en jätte bra plats och alla satt,
det va soft, alla satt även när han börja rappa,
det va så skönt, jag å Renée dansade sittandes:)
Men jag störde mig ganska mycket på att dom som
var längst fram vid bildskärmen som låg å sov, PÅ JAY Z!!!



Fy fan va bra han var!
Sen kom självaste Alicia Keeys fram!!!
och sjöng Empire State of Mind!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det var så jävla magiskt!!!
Helt sjukt!!




Efter att Alicia hade uppstått kunde jag inte låta bli att undra;
kommer Beyonce?


Sen kom älsklingen från publiken och poppade,
Jay-Z bad alla killarna att ta av sig linnerna och svänga dom runt,
i den hettan tror jag alla var med -tjej som kille.





Daniel ville gå efter att extra nr var ett faktum,
jag sa att vi skulle stanna för
jag tänkte; tänk om B kommer?!!
Ett extra nr kom aldrig, det var nog min besvikelse,
vare sig B hade varit där lr inte.

MEN Jay-z var så jävla bra!
Daniel som lyssnar på han gav han en 3:a,
jag som inte lyssnar men som väntade på Beyonce
säger en 4:a.


Jag vet att jag kommer lyssna på Daniels Jay-Z skivor
efter detta, de är mina sista ord efter fefstivalen i år.





"han är här och han är en världsstjärna"
Renée Freskgård

Kommentarer
Postat av: Renée

Åååh, fan vilket guldinlägg! Ligger och flinar medans jag läser. Grymma kort, babe. Och fan vilken grym festival! (Det blev Sveriges största genom tiderna mede 42.000 inlösta!)

Tack för fred och kärlek i år, Zandra. ;)

2010-07-08 @ 09:31:32
URL: http://r85.blogg.se/
Postat av: Z

Ja jag glömde säga det att efter JayZ så stod det på skärmen att det blev rekord år, läste sen i aftonbladet att det blev 42000!

2010-07-08 @ 12:58:29
Postat av: Denice

*GILLAR! hela inlägget och som Renee sa; super bra foton! :D

Tack igen för underbara dagar!

Kram

2010-07-08 @ 13:05:42
URL: http://dnajz.blogg.se/
Postat av: malin

Fan va läcker du var i det där hårbandet;)

2010-07-09 @ 20:16:14
Postat av: Minna

Verkar som ni haft det supermysigt! :)

2010-07-10 @ 12:39:49
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: A

hey! hur är vädret hos dig idag? (:

2010-07-10 @ 13:20:25
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-07-10 @ 13:56:32
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: A

oj, de va varmt :o :p

2010-07-10 @ 20:30:05
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: MarielleGrääs

hörde av en kille idag som också varit på p&l att alicia inte var den som kom ut och sjöng.

hittade en recension från kvällen



(Men "Empire State Of Mind" är inget mer än lysande i all sin prakt. Och även om det inte är Alicia Keys som går ut och river av refrängen finns det inget som slår dessa minuter av New York-hyllning på fingrarna den här kvällen.)



blev helt till mig när jag trodde det var hon, nu är jag fan besviken alltså. haha

2010-07-14 @ 21:41:45
URL: http://lenamarielle.bloggplatsen.se
Postat av: Z

Jag läste att det var hon...?

2010-07-17 @ 21:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0