Regn...

Min hund beter sig jätte konstigt idag. Hon gnäller hela
tiden och går runt å bär på den rosa kossan, eller så
ska hon lägga sig bekvämt på den stor kudden eller på min jacka,
och ha kossan brevid eller nästan under sig.
Hon gnäller utan kossan, hon gnäller med kossan i munnen,
hon gnäller när jag håller om henne,
hon gnäller och kommer fram till mig och viftar på svansen,
hon gnäller som värst när jag gå på toa, så fort jag slutat klappa henne
så gnäller hon och ska till den rosa kossan. Det är som att det är
hennes valp, fast ändå inte.

Har gått längre promenader och hoppats på att hon ska glömma när vi kommit
in, men icke. Första turen skulle hon bestämt ha med den ut men det fick hon
såklart inte.

Hon har löpt för inte så längesen så det känns konstigt om det ska vara de,
men annars vet jag inte vad det ska vara. Så gjorde hon för längesen
med en annan rund leksak och det varade typ två dagar sen gick det över,
förstår bara inte vad det beror på. Spelar ingen roll om jag frågar snällt
vad där är eller om jag säger åt henne, det går på ändå.
Nikita brukar aldrig låta eller gnälla annars så men blir ju lite fundersam.
Minns att Alicia berätta att hannes Rottweiler Lexie alltid låter och går av å ann
när hon löper, trodde det bara var hanarna som gjorde så när dom märker att en
tik löper, så självklart går tankarna till löpning men hon har ju löpt för
kanske två månader sen...

Nån som vet vad det kan bero på?



Daniel jobbar, snart hemma, jag gjorde god mat till mig,
stekt kyckling, lätt cremé fraise, provencaliska örter, pressad vitlök,
apetina 10% ost-tärningar, soltorkade tomater, grillkrydda sen in i ugnen,
och till det sallad på bladspenat, galia-melon och färsk annanas och bulgur, gott!

Idag är det röd dag, jag skulle vara ledig vilket som så för mig
är det liksom en vanligt dag, förutom att jag ville ner på stan och strosa runt
men allt är ju stängt. Försökte få med mig Emma ut igår men
icke, hon skulle jobba tidigt idag. Imorn jobbar jag, längtar lite faktiskt,
har ju kort vecka denna vecka å då jobbar man bara måndag och fredag.

Får se vad som händer i helgen, vill ner på La Scala och dricka shots;)
eller gå på Ikea eller åka runt i tornby, eller gå i stan och fika eller nåt annat,
vill hitta på nåt iaf.

From Link♥ping

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej hej! Vad kul att du verkar ha det bra där nere! En gissning på vad din hund har för sig kan du läsa om här: http://www.agria.se/agria/index.nsf/LinkFrameSet?ReadForm&url=http://www.agria.se/agria/text.nsf/id/1594



Kram från Therese från tiden på Guldfynd =)

2010-05-13 @ 22:23:54
Postat av: Karin Ahlstrand

Hejsan. Hon är skengravid,blir det värre och hon slutar att äta och dricker massor gå till veterinären

för då behöver hon medicin.Vi ses till midsommar.

Kram minnas mamma

2010-05-14 @ 14:07:31
Postat av: Anneli

När vi hade hund var hon också skendräktig ibland. Då brukade hon ta sig an en av katterna som hon tog hand om som om det vore hennes valp. Katten tillochmed snuttade på henne..

2010-05-15 @ 14:51:03
URL: http://tabularasa.blogg.se/
Postat av: Z

Tack för alla tips, hon är som jag misstänkte redan som vanligt, läste på agria och Daniel hade redan tagit bort alla hennes leksaker men såg där ochså att det va just så man skulle göra, hon äter och dricker som hon ska så jag tror det inte blev nåt värre. Tack. (Ja Karin vi ses i midsommarlängtar)

2010-05-15 @ 22:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0