Ingen mys söndag...

Har inte haft nån bra söndag.
Vaknade helt på fel sida.

När jag vaknade kände jag att klockan var på tok för mycket
för Nikitas skull, mobilen var död så jag sträckte mig efter laddaren
som inte satt i jacket så den kom med en väldans fart
och studsade några gånger mot säng kanten och förde liv och jag hatar
slamer plus att jag absolut inte ville väcka Daniel som jobbat till 05.
Men skadan var redan skedd och jag suckade tung och satte i laddaren,
Daniel sa vad klockan va och det var bara att gå upp, fast Nikita låg å små
sov mittimellan oss så var det dags att gå ut, trots att jag fortfarande var trött
och sängen va skönt varm.
När vi kom hem fick jag för mig att slänga i mig det värsta man kan äta,
främst att äta till fukost, sen gick jag å störde mig på att jag hade ätit de.
Nikita vägrade äta som vanligt på morgonen, tog bort hennes mat.
Störde mig på att Idol tog upp all sändnings tid på en söndag.
Hade ingen lust med nåt även om jag hade bestämt att jag skulle städa
för det var fler än ett rum som såg hemskt ut. Stör mig på att jag inte tagit
tag i nån städning trots att jag varit ledig i helgen, soffan har varit alltför skön.
Men i stället för att städa sätter jag på
"I love you, Phillip Morris" men den fick mig inte på bättre humör,
jag somnade.. Väckte Daniel sen, han märkte att jag hade en dålig dag men
dummade sig lite och jag fick mig ett skratt men två timmar senare skulle han
till jobbet och jag började igen se röran omkring mig.
Tog då tag i den, har tvättat och häng tvätt (tack gode gud för att vi har tvättmaskin
i lägenheten), diskat, plockat undan,
dammat, städat datarummet köket och vardagsrummet, dock inte tagit hand
om alla kläder som dräller i soffan och i sovrummet, har damsugit och fixat i hallen.

Men nu känns det bättre.
Nu har jag gått en längre promenad i den upplysta skogen med Nikita
och pratat med svärmor som vill boka biljetter till melodifestivalen typ nu,
jag har duschat och ska nu tända ljus i vardagsrummet, mysa ner mig
och se "The Event" och längta tills Daniel kommer hem kring halv tolv...


Imorn ska vi leta upp vårat förråd som pappa råkade
hitta när han var här. Visste inte ens att vi hade ett. Bära
dit lite lådor och sånt. Måste fixa lite här hemma för att samma
dag som vi kommer hem från Östersund ska vi ha lite kalas här
för Emma som valt att fira sin 25års dag här nere i Linköping
och förfesten blir hos oss;) ;) ;)

Pissdag.

Kommentarer
Postat av: Minna

Jag hoppas verkligen att jag kan komma ner och fira med er!

Vad åt du till frukost?

2010-10-17 @ 22:07:13
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: Z

Haha, vill inte ens erkänna vad;)

2010-10-18 @ 10:08:20
Postat av: Minna

Men va fan, kom igen! Pizza? Pasta? vad vad vad? :)

2010-10-18 @ 12:27:28
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: Z

Du kommer bara säga, men Zandra, det gör jag ibland ochså, det är helt okej... Skitsamma var det var, ska inte upprepas ändå;) Kom hit till den 28:e så får ju kanske veta;)

2010-10-18 @ 14:39:28
Postat av: Emma

Det är bra Zandra! Se till o få ner kärringen nu!:) Jag vill ha mina kära samlade på min dag!

2010-10-18 @ 18:03:52
URL: http://atensbything.blogg.se/
Postat av: Grete

Hoppas ni alla kan vara samlade :) Jag tänker på er här hemifrån! Vill gärna att ni alla ska få träffa min underbara tjej också nångång!

2010-10-19 @ 12:26:48
URL: http://glorious.babyblogg.se
Postat av: Renée

Kollade igenom gamla inlägg på min bloggoch hittade detta, från 2008.



http://r85.blogg.se/2008/october/hela-helgen.html#trackback



Nästan precis 2 år sen vi gjorde samma sak!



Nu snöar det.

Ses snart!

Puss

2010-10-19 @ 22:02:55
URL: http://r85.blogg.se/
Postat av: Z

Ja men precis, mamma åker ju varje år vid denna tid, och jag blir hund/hus/katt-vakt. Här är bilder http://awomantolove.blogg.se/2008/october/utkast.html



Och ja Grete, självklart ska vi träffa lilla Gloria (drömde om henne i natt;)

2010-10-20 @ 07:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0