Det här med att vara naiv.


Jag vet att det ordet har en negativ klang men äre
inte så att det betyder att man tror gott om alla vid första
ögonblicket och att man vill att saker å ting ska vara bra, förevigt?

Jag trodde nånstanns när jag flyttade till Linköping att jag en dag kunde
flytta tillbaka till Torvalla och då skulle allt vara som när jag lämnade det.
När jag väl flyttar tillbaka så trodde jag att alla skulle bo kvar,
och att allt skulle vara som vanligt.
Men nu när dom sista flyttar, nu när Anneli flyttar, och nu när Emma
flyttar så fattar jag att inget kommer bli som förr.

Det fanns en tid för längesen då vi ALLA bodde i Torvalla,
jag vet att Torvalla kan ha en negativ klang men när man har sina
bästa tjejekompisar på samma ställe, när hela gänget är samlat och
Daniel hade alla sina killkompisar samlad, då, DÅ var Torvalla det bästa
som fanns kan jag säga.

Grabbarna bodde på Skogsvaktarvägen (sen på Timmervägen),
Grete bodde på Jägmästarvägen, Renee och Mikee bodde på Vetevägen,
Marielle och Christian på vetevägen, sen Skogsvaktar,
jag och Daniel på Skogsbruks♥ sen på Timmervägen,
Minna och Magnus, Emma och Anneli bodde på Timmervägen.

Men hur kul hade vi inte då?
Hur många crazy fester vart de inte då? ;)
Snacka om att vi hade vårt crew.

Nu är vi alla splittrade och vissa är inte ens vänner idag.
Minna är i Uppsala, jag i Norrköping, Emma snart i Linköping,
Renee i Hackås, Anneli i city, Grete i Svenstavik.

Jag å Daniel har gjort slut, Renee och Mikee är inte ihop,
Minna har en ny Magnus.

Nånstanns trodde jag att jag kunde flytta hem, till Torvalla,
och att iaf Anneli och Emma bodde kvar som när jag drog,
varför trodde jag så??

Stack till lite i hjärtat i detta inlägg,
"Så no more Torvalla. Känns lite som slutet på en era. :) En turbulent era."
Jag höll på att börja gråta.. fuck alltså...haha...
Fattade inte ens när jag va hem för 1 månad sen att det va sista
gången vi var i Torvalla, det va sista gången jag såg Emmas lägenhet,
aja...


Jag är nog rätt naiv, men det står jag för.

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja ingen kan ju säga något annat än att vi haft jävligt kul. Men nu är det dags för nya äventyr!:D <3

2011-12-18 @ 20:59:57
Postat av: Mikee

Ja det var en bra och rolig tid :).

2011-12-18 @ 21:25:56
Postat av: A

Japp det har varit many good times:) Men du vet ju att slutet på en era innebär ju också början på en ny era. Vi får helt enkelt se till att den blir lika bra, fast i nya konstellationer :)

2011-12-18 @ 23:06:32
URL: http://tabularasa.blogg.se/
Postat av: johanna

Saknar dina blogginlägg:) Kram

2012-01-23 @ 13:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0