Always late.

För mig tar det riktigt länge innan
jag börjar gilla en ny låt, speciellt om det är käck,
alla snacka om den eller bara typisk radio plåga.
Förutom artister som ligger mig varmt om hjärtat,
många låtar på Robyns skiva blev favoriter på en gång,
älskar nästan ALLA Maria Menas låtar, när jag lyssnade
på Dilba gillade jag alla låtarna på hennes 3 skivor
förutom några ensraka.
Dom låtarna tog inte en evighet att börja älska utan dom
bara va där, alldeles intill hjärtat.

Jag minns detta så jävla väl;

I somras när vi var på Peace and Love
så skulle jag å Renée in till Borlänge City för
vad vi trodde skulle bli en snabbtur, vilket det inte blev,
vilket det sällan blir med Renée... eller med mig
för den delen. Snurrade runt efter en mediabutik för ett minneskort
till mig (mitt andra hade ju såklart slutat funka)
sen in till stadskärnan, leta parkering i en överfull-festival-stad.
Springer runt efter systemet, frågar om vägen,
när vi kommer fram är kön in till systemet jätte lååång,
och 30plus i solen som stekte på folket som ville släcka
sin törst med öl.
Jag skulle inte ha nåt, egentligen inte Renée heller utan det
va till Denice å Jonas vi skulle handla har jag för mig,
well, vi stod i kön, gick in, handlade.

När vi sätter oss i bilen så säger Renée;

Åh den här låten är bra! Och höjer som bara Renée kan höja på
en stereo i en bil!
Jag rynkar på näsan och undar vem det är?
Och Renée sjunger som aldrig förr, och jag fattar att
denna har säkert funnits länge eftersom hon redan kan texten.
Det är ju han från Snook, Oskar Linnros, säger hon till mig.
Okej... tänkte jag.
Så med den röda lillgolfen med nervridna rutor, cigg i munnen,
solen i våra ansikten så pumpar vi alltså Oskar Linnros.
Njöt inte av musiken då, dock av allt runt i kring. Tyckte den verka töntig.

Idag, eller för nån vecka sen kom jag fram till att jag gillar den,
riktigt mycke. Höjer när den kommer på radion
och spelar den gärna om å om igen här hemma (när inte Daniel är hemma.)
Tycker forfarande den är lite töntig men ja.. man blir glad av den,
kanske för att jag tänker på Peace and Love när jag hör den?
SÅ länge tar det för mig. (Emma har säkert värre exempel på
hur lång tid det kan ta för mig)




Fredag, har jobbat, är hemma själv, Daniel jobbar natt 20.00-05.00.

Imorn är jag bjuden på lite tjej party med Madeleine som gjorde
Peace and Love verkligehet för oss eftersom
hon hade Nikita då, gravid som hon var ställde hon upp
resten av sommaren och delar av hösten.
Hon fick lille Lex i Ocktober.
Skulle vara roligt att haka på.

Mia ville att jag skulle komma hem till henne för
tjejsnack, lådvin och massa skratt.
Får se hur det blir, är egentligen inte upplagd för fest,
finns ingen klänning som passar, egentligen inga pengar,
vill bara vara hemma och bränna fett eller slöa, haha.



Kisses ♥




Kommentarer
Postat av: Renée

Haha, jaha så nuuuuuu gillar du den? =D

Du är så skön, Zandra.

Skrattade när jag läste ;)

2011-01-07 @ 21:36:11
URL: http://r85.blogg.se/
Postat av: Emma

Men haha! Ja Zandra, det där känner man ju igen;) Häromdagen kom jag o tänka på när du och jag var på Destiny´s Child. Sjukt att vi sett dom faktiskt:) Skitlänge sen nu ju! tiden går alldeles för fort. Miss you! Puss <3

2011-01-08 @ 22:52:52
URL: http://atensbything.blogg.se/
Postat av: Minna

Det tog ganska länge innan jag började gilla den där låten också :)

2011-01-09 @ 13:45:24
URL: http://underbluesky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0