Kom igen nu!

Det här med känslor...
Jag är en ganska känslosam person och om
jag gillar nån så vet personen det, jag hymlar
inte med vad jag känner, men oftast ska saker och ting
kompliceras till.

En kompis till mig är singel och har träffat en kille nyss,
men hon vet inte vad han känner. Dom hörs och har setts
men ändå inte fått en tydlig bild.
Kan man inte bara säga saker och ting rakt ut,
måste man spela ett spel, jämt?
Varför inte bara säga; jag gillar dig så varför inte hänga?
Varför ska man bädda in allt?
Men oftast vill man inte visa för mycket att man gillar nån,
för tänk om jag gillar han mer än vad han gillar mig?
Och ordet förhållande får inte nämnas för då flyr
dom fältet. Men va fan, varför inte köra med öppna kort,
okej, jag förstår att det är lite mystiskt att inte veta allt
och spänningen är ett fakrtum men still,
varför inte lägga korten på bordet?

Det va lääängesen jag var där ute, men jag trodde
faktiskt att vi växt upp och det där spelet hörde ungdomen till
men ne, lika beteende nu fast vi blivit äldre.

En bekant har nyss skilt sig, och hon träffade en kille
och nu är dom redan ihop. Båda gillade varandra,
ingen stack under stolen men det. Snacka om att dom ska ha cred
tycker jag. Varför inte bara sats?
Jag förstår att man inte vill hoppa in i ett förhållande
för man är så jävla rädd att det inte är rätt och pinsamt om
det skulle ta slut efter 2månader, men vadå, då har man ju iaf satsat!

När människor pratar om sina förhållanden så utelämnar man oftast
dom som bara hållit några månader, men vadå, dom räknas väl också,
det är ju dom första månaderna man känner som mest och
har om man har massa korta förhållande i bagaget så har man haft
tron på kärleken och satsat.

Är bara trött på att folk inte bara kan växa upp
och vara ärlig, stå för sina känslor och våga visa att man faktiskt
gillar en.


Hade en asbra kväll igår,
gjorde stan med Mia efter jobbet, fixade
oss hemma hos Mia, sen grilla vi hos Sussa,
sen gick vi ut på Munken och sen på Vinkällaren.
Mindre kul idag då nån grävt i min väska och fått med sig det
mesta... :(


Imorn är det chefs utbildning på Cubus Ikano Linköping,
är lite nervös.

Kommentarer
Postat av: Emma

Du har så rätt gumman! Mycket bra skrivet!

Puss!

2011-06-12 @ 22:18:17
URL: http://atensbything.blogg.se/
Postat av: Emma

Men nu såg jag ju det sista du skrev om att nån plockat med sig grejer ur din väska. Var det pengar o värdesaker? Fan va ledsamt!:(

2011-06-12 @ 22:56:25
URL: http://atensbything.blogg.se/
Postat av: Minna

Va fan vad drygt att nån plockat i din väska! Jävla idioter...

2011-06-13 @ 10:50:57
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: MarielleGrääs

hahaha mena, han är så himla snäll :)



men, vilket pucko kan ha rensat din väska? :O

hur fan kan man alltså....

2011-06-17 @ 08:24:45
URL: http://chixdiggit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0