Alanya

Det var en vecka sedan vi kom hem
Detta är ett långt inlägg på bilder från
min fösta resan, men vet att min närmaste iaf
komma orka läsa det.

Vi kom fran kring halv fem på hotellet.
Flyg resan var sjukt jobbig, lite små bakis,
hungrig å trött och slut på kalluft i planet.
Men bussresan fram till hotellet va behaglig men vad
ändå uttmattad och lite smått irriterad när vi kom fram.
Men Daniel orkade fota lite från ballkongen när vi kom dit.






Vi vaknade efer tio och förstod att vi missat frukost,
somnade om och gick upp till lunch.
Första dagen betod av vandring in till staden för
att uppleve hamam, tukiskt bad,
(peeling, skummassage och oljmassage) sönt!
Sedan åkte vi på en guidad busstur genom Alanya,
som avslutades på en restaurang med kycklingspett.
Gick vägen lång hem längs stranden.







Vi hade två poler till vårat hotell, ganska kalla
men ändå svalkande. Vi åkte ju all inclusive
baren stod alltid öppen för våra beställningar:)




En dag på stranden.
Tyckte det va svårt att ligga på stranden å sola,
hade inte solstol och det blev sand överallt fast man
bara låg, allt klibades fast i den kletiga huden.
Daniel badade i havet mest hela tiden eftersom det blev
för varmt att bara ligga.
När han väl tjatat ner mig ville jag inte gå upp.
Asgarvade varje gång vågorna kom och slängde
runt en i havet, därav allt salt vatten.







Det ingick ju vin å öl så vi tog å utnyttjade det lite
och skulle iväg på en restaurang bir bort för att kolla
på en hockeymatch mellan Sverige och Vitryssland.
Alldeles intill hotellet sålde en affär vattenpiper,
Daniel skulle bara titta lite men där blev vi. Dom var jätte
trevliga och vi pratade om allt möjligt.
Rökte red apple långt in på kvällen;)
Gick senare iväg till restaurangen ändå för att testa
de kända "by one" get one free"





Senare: natten och beachen.











Vi åkte på båttur. En helt underbar dag.
Från morgon till eftermiddag varade den.
Men underhållning, badstop och god lunch grillad
på kolgrill på båten.
På en badstop tog Daniel å hoppande från räcket
på båten, filmade det med hans kamera.
Vill gå in i "lova cave" men när man hade gått igenom den
var man tvungen att hoppa ca 10m och det va jag för feg för,
önskade nu att jag hade vågat, plus att det va en kille som hittade
en "klätterstig" så han behövde inte hoppa högt alls.








Ännu en dag på stranden och ett trevligt restaurangbesök.





Min mobil var nästan alltid avslagen och klockan hade
jag aldrig på mig på hela resan.  Vi gjorde inte så mycket
men det va just planeringsfria dagar som jag behövde.
Daniel och jag var så fina mot vandra, inget tjafs,
bara omtanke.
Vi spelade även pingis, doppade ner våra fötter
vissa sena kvällar i polen, shotade raki, gick med en
fotograf till stranden och tog sexypictures (120st), rökte
vattenpipa på restaurang, kollade på Troja på tyska,
hade massa skönt utomlanssex.

Plus+ vädret, Daniel, vattenpipa kvällen, båtturen, lugnet.

Minus- Frukostens bris på grovt bröd, deras dåliga engelska,
hård säng.

Trodde jag skulle gå ner i vikt på min resa
eftersom man svettas så mycket å så
men det blev nog tvärtom tyvärr.
För bra för ens eget bästa:
*får/feta ost till alla måltider
*dessert buffé varje dag
*free wine



Sista kvällen gick vi för att hämt våran vattenpipa
som vi la undan andra kvällen, även då red apple;)
Dom hade tagit hand om en katt som höll på bli
attakerad av en hund. Den skulle få bo där och
vi fick döpa han.
Akilles, krigaren.


Sista dagen, sand från Alanya.

Kommentarer
Postat av: Renée

Åh äntligen bilder! Ser ju underbart ut. Det var ni värda! Puss

2008-05-16 @ 18:07:36
Postat av: Linnea

som sagt, äntligen bilder!! och ni verkar ha ahft det superskönt! inte alls avis... :)du ser nästan ut lite som Beyonce där på stranden må jag säga!

hoppas du är nöjd med din första resa...för fler blir det väl va?
kram

2008-05-16 @ 21:48:00
URL: http://www.jagmittmina.blogg.se
Postat av: johanna

Men vad härligt det ser ut att vara! Jag skulle också vilja åka dit igen, båtturerna är ju underbara. Jättefina bilder och vad tuff du blev i håret =)sköt om dej, kram.

2008-05-17 @ 15:27:13
URL: http://mamijs.blogg.se
Postat av: johanna

Jag hittade din blogg för inte så länge sen så jag har inte hunnit läst så mycket, men jag hoppas du kommer skriva lite mer nu för jag vill läsa mer om dig =)
puss

2008-05-18 @ 19:41:58
URL: http://mamijs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0