Vi bygger utanför er... nehä!

Vi har en byggarbetsplats här ute.

Jag förstår inte, jag förstår verkligen inte.
Så fort jämtkraft ska stänga av elen
mellan 10-12 på en måndag får man låångt i förväg ett brev,
om Östersundbostäder ska in och ändra duschslang eller
byta vatten lås så får du ett brev lååångt i förväg och dom ställer
även frågon om det är okej att gå in med nyckel.

MEN, när sky-liftar åker upp å ner utanför din balkong
och piper varje morgon kl sju, eller när byggställningar byggs
utan för din balkong eller fönster, eller att bräderna på balkongen ska bytas
så för man inte veta nåt. Alltså, kläder på utanför sovrummet nu för tiden.
I en veckan har dom varit här, två lr tre veckor hos Minna tror jag.

En dag märkte jag att blomlådorna som var på räcket på min balkong
hade staplats upp längst in på balkongen, alltså har dom hoppat in från sin
sky-lift eller gått via dörren å in på balkongen.
Detta är fan inte okej. Vi vet inte ens vad dom gör eller varför
dom bygger ställningar och väsnas varje morgon med pip, såg, svetsning m.m.
Usch å fy!


Maskerad på lördag. Jag, Daniel å Anneli, och kanske Renée
ska till grannarna, alltså Ronny å Maria. Köpte min dräkt förra
veckan, ska köpa tillbehör imoron tänkte jag.
Kommer bli jätte kul!!

Jag funderar på en krustång eller en volummaster.
Vilket?
Jag har haft min krustång sen jag ver liten, en simpel från Melissa
som man fick med jultidningarna. Det funkar skitbra men när
jag lånade ut den sist försvann tillbehören, känns väldigt onödigt
att köpa en ny men ja... vi får se vad det blir.


Volummaster kan man ju ochså krusa med men används egentligen
i hårbotten så hela håret får volym. Egentligen är det den vågade
funktionen jag vill åt, inte det minsta kruset liksom... Hmm.. vet inte..


Måste ut med Nikita nu sen jobb på älskade Cubus!

Kommentarer
Postat av: Grete

Jag har hört mycket bra saker om Volumaster, själv har jag ju inte stå stort behov av en men jag tycker du ska unna dig en sån, det är ju trots allt en engångskostnad och nåt du använder i princip varje dag sen. Är det Halloween nu till helgen? Puss

2009-09-29 @ 16:00:29
URL: http://gritted.blogspot.com
Postat av: Z

Oj, skulle kanske ha skrivit att det är inflyttningns-fest å där av maskerad, haloween är nog nästa lr näst nästa. puss.

2009-09-29 @ 19:52:59
Postat av: mary

Javet det är skitstörigt!



Jag gick ut ur sovrummet med endast mysbraller (mina boobies var i det fria) fick glatt rusa in igen och ta på mig ett linne. Inte kul för mig som älskar att gå naken.

2009-09-29 @ 23:35:40
URL: http://astoria.blogg.se/
Postat av: Z

Det är det skönaste som finns! Men icke nu inte...

2009-09-30 @ 07:16:14
Postat av: Anneli

Haha, killen utanför min balkong fick nog också se mer än vad han betalade för! Men man vaknade ju i alla fall till på morgonkvisten när man lullade på i godanro.

2009-09-30 @ 08:23:18
URL: http://tabularasa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag rekommenderar inte volummaster, en vanlig krustång funkar lika bra att göra volym med.Jag har testa det mesta i hårvägs grejer.. Köper du en vanlig krustång kan du både fixa volym och kruslockar med den lika bra :)

2009-10-01 @ 18:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0