Tack!

Jag lämnade in min kamera i lördags hos NetonNet lagershop,
efter att min kamera har slukat kort efter kort, den har
gjort dom obrukbara och bilderna går därefter varken se eller
föra över. 6 stycken kort.
Han som jobbade där gav mig ett tips på
att ladda hem ett program som kan reparer bilderna
på minneskorten om dom inte är helt förstörda.
Köpte mig en kortläsare för endast 129kr i hopp
om att få tillbaka bilderna, laddae hem programet
men fick liksom inte till det.

Jag trodde inte jag skulle få tillbaka kameran innan jul men idag
kom smset om att den var klar redan!
Åkte dit, dom hade bytt optik och kretskort och lins,
allt utom skalet.


Vi började prata om minneskorten och att jag inte rikitgt
visste hur man gjorde men då fick jag följa med bakom disken
och han fixade 3 kort åt mig, resten tror jag att jag kan fixa själv nu.
Han la bilderna i mappar och brände sen ut dom på en dvd
som jag fick gratis. Jag var där ca 1 timme men han verkade inte
alls besvärad, jag menar, det är service de!
Han formaterade korten efter att ha sparat bilderna
så nu har jag flera helt fungerande kort,
är skyldig bror ett och och Daniel ett.

Fick bilderna från glögg-kvällen med Hageby;) 







Igår fick jag ett brev som det stod Världens Goaste på,
öppnade och det var ett jätte jätte fint julkort,
ett UNICEF kort från underbara Alicia!
Helt oväntat, blev så himla glad!



Sover dåligt nu, har ångest inför resan hem.
Ligger å tänker på hur jag ska få plats med allt
på bästa sätt och hur jag ska kunna bära allt
och hur alla julklapparna ska på plats.
Idag köpte jag en bur för Nikita måste tyvärr ligga
i hundbur på tåget hem.
En stor ryggsäck med kläder å sånt,
ska försöka få plats med julklapparna min
bag som har axelband, mellan byten blir
det Nikita i en hand och buren i andra, hon måste
ju få kissa och sträcka på sig då... åhh, ligger å pusslar
i huvudet hela nätterna...

Världens bästa svärmor kommer iaf å hämtar mig
från tåget 03.25, antingen skjutsar hon ut mig till
Marieby eller så sover jag några timmar hos Anneli
eller så sover jag helt enkelt hos dom, känns dock lite konstigt
då Daniel inte är med... ;(


Nu ska jag slå in julklapparna, ta fram granen,
plocka undan å köket, städa toan, kanske sätta igång
en tvätt...Daniel kommer hem åtta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0