Ingen bra början på dagen...

Åhh... jag hade så mycke förhoppningar på jobbet
på Cubus i Norrköping eftersom jag redan jobbar inom
Cubus, men fick just veta att der är många som har sökt internt,
alltså många från linköping och norrköpings cubus tjejer
som bara har vik lr extra jobb har sökt denna tjänst.
Då lär dom väl gå på erfarenhet och jag har ju bara jobbat
ett halvår... känns drygt.. men ska skicka iväg några ansökningar
till andra ställen nu plus att min chef har skickat referenser
till dom två Cubus som finns i Linköping så ska skicka cv dit.
Men åh...


-------------------------------------------------------------------------------
I tidningen idag är det ett minneord för min morfar som
dog förra onsdagen. Dagen kändes tung men efteråt så
har jag känt att det var bara slut på ett lidande.
Han sörjde mommas död för nio år sedan med sprit
och ännu mer om möjligt rökande.
Han fick kol för 6år sedan och varje andetag var en kamp
den sista tiden.
Fler tecken på sjukhuset från han visade att det var de
här han ville, han vill träffa sin käresta och nu är han på
andra sidan.
Förra måndagen var det exakt nio år sedan momma gick bort,
två dagar efter gick han bort. Det va liksom ment to be.

Mång av min vänner och bekanta har varit uppe i hans stall
och ridit lr bara suttit på hästarna han hade då, Nina, Dosa,
Karta å Nicke, i var många som
sprang där, jag å min kusin var där jämt när vi var yngre,
kunde vara där tills sent på kvällen så att nån förälder tillslut
kom å hämta oss;)
Moffa skaffade 20grisar varje sommar
som vi borstade och lekte med i hagen. Det finns ett kort på mig
när jag ligger över en gris i svinstian, mamma gjorde det som studentbild
på plakatet, haha.
Men det är så jag kommer minnas han, moffa som är på gården och stökar
med djuren. Konstigt bara att mamma å hennes bror inte
nämnde nånting om gården uppe i Näksta i minnesordet?
Jaja, nu är det gjort å sagt, han är där han vill var nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0