Urkult - Camp Malloy

När nu hemma från Urkult, min första festival.
Min störta skräck är/var inför resan
*våldtäksmän,
*myror/kryp och
*regn,
de två sist nämda var omöjligt att inte träffa på.

Fler skratt-attacker och internskämt
från en å samma helg för man fan leta efter.

En halvtimme innan vi skulle åka gick Emmas
ben ur led (och tillbaka igen) så kryckor blev
ett faktum för min stackars Emma hela festivalhelgen.
Vi packade vår bil och lovar att det inte skulle
få plats nånting mer.
Tills vi hämtade upp Rasmus i Lit
och vi märkte att trots han är kille hade minst lika mycket
som oss att packa in(?!)
Vi packade om och fick tillslut plats.

(Våra öppna munnar säger festival på ett flertal kort)





Dagen då vi kom var sjukt varm, satt i bikini hela kvällen.
Vi började sätt upp våra tält som skulle komma
att bli vårt egna camp, Camp Malloy.
Första kvällen var vi bara tre tält, sista natten
var vi nog 10-12 tält.
Vädret kunde ha varit bättre dom kommande dagarna
men knappast sällskapet.
Första kvällen bestod av tummor, glatt humör ,  nya vänner och
eldshow på området och dessvärre lite väl mycket fylla för
min del. Men lärde mig av det första kvällen så
jag var ganska lagom resten av helgen.








Dagen efter regnade det mest hela dagen å kvällen,
men vi roade oss med att gå en sväng på området och
kolla markad och käka.
Sedan blev det att sitta i tälet med cider.
Denna kväll kom även Denice å hennes P,
även Post-Johan m.fl.
P (tror jag) styrde upp eldstad i mitten av alla tält 
så när regnet slutade satt man hela natten till 
07 på morgonen vid elden.
Post-Johan hade med sig två murikor som han i flera omgångar
gjorde jätte god mat på för 50kr per tallrik, hela helgen;)
Vårt Camp Malloy började nu bli stort,
och populärt över hela campingplatsen.

Förvånansvärt nog P var den som städade upp och
packade ihop här å där på natten,
jag försökte mig på det kvällen efter, inte lika bra
men jag försökte iaf.
Istället var jag den som klädde på Marie då hon jämt bara
satt i klänning eller bara kjol, stoppade om Anneli med filt,
lindade om en sprucken handled
på vägen hem en natt och kom morgon efter med alvedon som jag lovat,
klädde på Rasmus när han bara skakade.






När jag vaknade på lördagen efter att sovit från 07 till 11,
tänker jag bara: säg inte att det är en kväll till!!
Trött, sliten, ont i ryggen och saknar en dusch,
men med lite frukost glömde jag väl mer eller mindre bort
att jag kände mig död på mogonen.
(35kr så fick du två mackor, ett ärr juice å kaffe)
Åkte upp en sväng till själva sammhället,
fyllde på med godis å cigg.
Dagen gick fort å efter att Anneli städat vårt
tält gick jag å la mig en sväng, när dom andra började
dricka igen. Små sov och vaknade hela tiden,
trodde jag hade sovit bort hela kvällen då jag förstod
att jag sovit i ca en halv timme.
Orkade inte mer då utan började dricka jag med.
Hitta en svartklubb denna kväll med öl för 20kr;)
Även denna natt gick jag å la mig 07,
men drog då ut maddrassen och sov vid elden till kl 11
då vi började packa ihop för att åka hem.







Jag som inte är någon campare 
men fick faktiskt med mig det mesta viktiga,
men nästa sommar har jag med mig vantar, riktig jacka och tvål.
Nästa år blir det nog inget band för 700kr, var ju bara på området
en kväl och en dag...
Orkade inte gå 20min och 170 trappsteg för att ta mig dit.

Minna, Anneli, Emma.
Vi hade en sån bra helg, har drygat oss med varandra hela tiden
å skrattat som aldrig förr.
Se upp Urkult för vi kommer nästa år med!
(Nästa år hoppas jag även på Renee å Grete)



/Z


Kommentarer
Postat av: Minna

Ja, fy fan! Längtar redan tills nästa år!

2008-08-04 @ 22:09:38
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: Anneli

Ja, jaag meed!!=)

2008-08-05 @ 00:49:27
Postat av: Renée

Tack för en riktigt nice uppdatering! Verkar ha varit underbart.

2008-08-05 @ 16:51:50
URL: http://r85.blogg.se/
Postat av: p

haha . förvånansvärt!? det är alltid jag på camp :D men nu har du fått se min bra sida på riktigt ..

2008-08-07 @ 03:05:47
URL: http://www.myspace.com/p_osd
Postat av: marie

å vilka fina bilder! du var så underbar och omhändertagande hela helgen sötis! massa kramar från marie

2008-08-09 @ 21:22:55
URL: http://mariebredberg.blogg.se/
Postat av: Bacardiraz

ÅÅÅ vilken fin text å fina bilder!!!! helt suveränt ja längtar tillbaka , va härligt att du hade de nice på din första festival vännen=)

(å förlåt om ja va jobbig på söndag, ville verkligen inte va sådär..tack för stödet alla ni på vägen hem!!!! kramar å kärlek=)

2008-08-09 @ 21:42:19
URL: http://bacardiraz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0