Splittrad.

För första gången på länge äter jag
det jag vill äta utan att tänka så mycket på det eller
älta det i min hjärna.
Köper ofta en krämbulle, godis, glass lr tom läsk.
Tänker inte heller så mycket på träning,
går en sväng när jag har lust.
Det känns så otroligt skönt och befriande.

Men är inte så duktig på det där med mat,
har inte lagat mat i det ny köket än, har ju ändå
bott här i 1,5 månad.
Har heller egentligen inte köpt mat sen jag kom
hem från Alanya, typ 8maj...
Äter mackor, färdig sallad lr på jobbet.
Det är mest för att jag blivit lat, inte har tid, lr inte vill.
Tyckte en gång att det var roligt att laga mat även om
det bara var till mig, men nu känns det trist att göra till
bara sig själv.
Känner mig som en "ungkarl" som nästan bara har vin
i kylen och ett oanvänt kök, glömer att borsta tänderna
å tar bilen till allt.

Har dessvärre mist mycket kontakt med tjejerna på slutet
och det vet jag är helt å hållet mitt fel,
stött mig bort ganska bra.
På schemat står bara jobba, sova, vin, Sex and the City.
Men ni ska veta att jag älskar er.

Men innan du dömer min livsstil
så känns inget jag gör av värde längre.
Trodde jag hade det tryggt, och trodde inte jag skulle behöva flytta
på mig igen, spciellt inte då jag trivdes i mitt boende.
Jag gjorde ett dåligt val som flyttade ihop med
nån som säker egentligen aldrig ville bo där å
då blev det tvunget att flytta, till en fucking tvåa
med hög hyra å tomt sovrum.
Du som har familj, som tror att han är den och allt
ni har är som det ni tänkt, tänk er att en dag sprickar allt du trodde på
och det var dags igen att stå på egna ben,
medans ingen omkring dig riktigt  förstår vad du går igenom.

Men har till 80% bestämt mig för att följa med på en tur
som kanske kommer få mig lite närmare dom andra,
om Renée hade sagt ja, hade nog procenten varit 99%.
Vi ska åka på min första festival, Urkult.





Längtar som fan till stråket nu.
Det kommer omöjligt bli som förra året
men jag hoppas iaf att vi alla åtminståne en kväll
kan sitta ner tillsammans innan vi åker ner
för att slittras vid årets stråkande.


Nu--> Sex and the City å chips.

Kommentarer
Postat av: Renée

Jag älskar dig.

2008-07-23 @ 00:37:31
URL: http://r85.blogg.se/
Postat av: Emma

Älskar dig med ska du veta mitt lilla gullefjun:)

Pöss o kärlek

2008-07-24 @ 17:56:45
Postat av: Grete

Hej baby!

2008-07-31 @ 11:30:33
URL: http://petersdotter.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0