Dammvippa och sås-slev (hatade bilen då)

Jobbade på Guldfynd i början av veckan, uppdaterade lite
och sen har dom ringt varje dag, men har haft så mckyet
på mitt vanligt jobb. Men på måndag bli det där igen.

I Förrgår:
Jag skulle åka hem 00.30 från mitt jobb,
startade bilen och hoppade ur för att skrapa rutorna,
när jag ska köra iväg så märker jag att biljävlen har låst
igen alla dörrar trots att den är igång???
Jag bli frustrerad och ropar efter Janne å Benny som precis
skulle åka. Vi rycker i dörrar, försöker dra ner rutan m.m
Vi får ner rutan ca 2cm och vinklar in en tumstock för att
försöka få upp bildörren. Går nästan, men ändå inte..
Jag undrar, vad gör jag??
Irriterad och uppspelt ringer jag polisen för att höra
om dom kan öppna bilen, nej, dom har ingen dyrk(?)
-"Men va fan ska jag göra då, bilen är ju igång och
om jag inte kommer in så kommer bilen överhettas å SPRÄNGAS!!!"
-"Nej... den kommer inte sprängas."
Hon kopplade mig till bärgare och han säger; 1000kr.
-"1000 spänn!!??" "Men vad ska jag göra då?? Om inte jag kommer
in, kommer bilen å sprängas!!!"
-"Nej... den kommer inte sprängas."
-"NE, men den kommer ju FAN inte må bra!!"
(Irriterad och uppspelt)
Han rekomenderade låstjänst, sa åt Janne att googla
nr till låstjänst, inget svar där.
Vi böjer ner olika föremål från restaurangen men ja...
Alex kommer å hjälper oss när hon slutat,
tillslut så böjer Benny rutan utåt så man kommer längre
ner. Rutan är jätte nära att gå av för han hänger verkligen på den,
Alex vinklar ner en dammvippa under dörrhandtaget,
så handtagen står rakt ut och jag vinklar ner en sås-slev
så böjen tar tag i handtaget och drar rakt upp på nåt sätt och
dörrjäveln öppnas äntligen och jag kan lugna ner mig.
Sånt där händer ju bara på film.
Stod ute i en timme med bara stövlar så
fötterna var så frusna att det gjorde så jävla ont när dom kom i värme.
Hatar bilar och dess krångel.

Nu måste jag mysa med min älskling för
tiden är alltid ska knapp. Ska jopbba i
köket imorn med, skönt att slippa serveringen ibland.

/Z

Kommentarer
Postat av: Renée

#fnissar tyst#

2008-11-24 @ 09:53:47
URL: http://r85.blogg.se/
Postat av: Emma

Här fnissas inte, här skrattas högt!!=) haha! Naerå men det va ju ganska så underhållande läsning=)

Pöss

2008-11-24 @ 14:18:39
URL: http://banditqueen66.blogg.se/
Postat av: Minna

Jag skrattade också när jag läste det. Men jag skulle inte varit så glad om det hände mig. XOXO

2008-11-24 @ 17:40:48
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: Me

Ja men det är ju de jag menar, det är så skrattretande.

2008-11-24 @ 21:26:25
Postat av: johanna

haha fy vilken hemsk kväll! Vilken tur att du inte var själv där nere =)

Tack för tipset, du är så duktig på sånt där. Dela gärna med dig av mer av sånt småplock man kan göra.

Tänkte ha en myskväll med mammorna här i byn å skulle vilja bjuda på något gott tilltugg :) kram!

2008-11-25 @ 13:41:58
URL: http://mamijs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0