Cubus tar den sömn jag är van

Jag är i full gång på mitt nya jobb,
otroligt långa dagar och hinner egentligen inte sitta
här nu, borde sova.
Även om det är mycke packa upp
och onda fötter så tycker jag det är så himla kul
å intressant, lär mig nya saker varje dag, känner mig
lättlärd och possetiv.

Har fått en Alicia i mitt liv, har aldrig haft en Alicia i mitt liv
(förutom Saras dotter)
så det känns så ovanligt/roligt att dagligen säga ett sånt fint namn, samma
sak med My, hade inte haft en My innan å det känns så
ovanligt att säga.

Fredag. 8-20, varor kom,
springa med kartonger, börja artikel nr
på 3 så är det barn å dom ska dit, nr 2 dam
å det ska dit, 4 underkläder, 8 acc.
Så hit å dit, 5000steg på kort tid. Packa upp alla
barnkläder, hänga upp. Memorera vilken galje till vilken sort,
Mohini (baby, 0-1år strl 50-80) minsta galjen
Twinkle/Pnts (flicka/pojke 1-6år strl 86-116) mellan galje
Iyshi/B.fly (Stor flicka/pojke 7-14år strl 122-164) stor galje
Tor ett tag innan man fick kläm på det hela.
Får man bli barnsjuk bara för att det finns så mycket söta,
rosa klänningen/dressar/kjolar m.m.? Har sett ut
lite till Julian ochså;)

Lördag. 7-19, hade klockan på 05.15 trodde det var olagligt
men det gick bra. Fortsatte packa upp dam, hitta mycke snyggt,
packa upp, packa upp å hitta plats.

Söndag. Ledig.


Måndag. 8-20, springa framåtillbaka
mellan butik och lager (som ligger på andra våningen)
alla dubbletter till lager, lasta på, ta sig till lager, lasta av,
gå tillbaka, lasta på osv.
Massa skratt å flams, ironi och
dumheter.
Sen packa upp nya baby kläder som tjejer från Sundsvall
kommit med, packa upp å packa upp. Mer flams.
Sista 3timmarna
har vi larmat underkläder, 3TIMMAR!

Imorn. 8-20
Larma hela butiken. Kassa.

Har kommit hem trött dessa dagar, Daniel har skött allt
med Nikita och hem, min älskling. I fredags kväll
installerade han min tv i sovrummet som jag velat så länge,
kunde lägga mig i somna till Tv:n. Hans tv i vardagsrummet.
I lördags borde jag lagt mig efter jobbet men gick ut
med Anneli, G3 och The Rock, hur trevligt som helst!

Dessa dagar är ganska lika, går upp sjukt tidigt,
gått ut med sömntutan Nikita, äter nån slags frukost,
hämtar Alicia, jobbar till 12, äter snabblunch å knappt hinns kaffe,
jobb, kaffepaus, jobb, skjutsar hem Alicia, hem, försöker gå å lägga
mig efter nån timme.
Det får var såna dagar nu, längtar som fan tills det öppnar,
tordags kl 10!

Måste lägga mig nu,
Renée gör om min blogg lite men det är inte klart.

Zzzz...zz..z..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0