Steg ett och steg två.....

Igår hade jag på mig stegräknaren halva dagen bara
och kom upp i 13.400 steg!
En människa "bör" komma upp i 10.000 steg
per dag, har jag läst på flertal ställen.
Idag 13.850, men idag blev en konstig dag med
få mortionspromenader. Mamma väckte mig tidigt
och behövde hjälp på jobbet så det var bara att åka till Hackås
å jobba 5 timmar, sen på Jackrabbit å jobba kväll.
Tur man har en underbar älskling som tar hand om
lillflickan.

Men vad är egentligen normaln för en själv?
Tänker på Johanna som har två små busfrön
att springa efter, går å hämta/lämnar på dagis, städar ofta
ett stort hus, leker på gården m.m
Då kanske 15.000steg per dag är normalt.
Tänker på dom som har kontorsjobb och
kanske går nån promenad per dag och till/från
bussen, på stan m.m
Då kankse 8000steg per dag är normalt.

Men efter en promenad med Nikita,
en ganska lugn kväll på jobbet, sen en till
promenad med Nikita blir alltså 13.400,
då är inte morgonturen med, eller
långtur nr 2 per dag med, så om jag ska
puscha mig själv lite plus att börja med räknaren från
morgonen måste jag ju kunna komma upp i... 18.000?
Jaja, kan bara jämföra med mig själv och mina egna
resultat och livsstil. Tycker iaf att det är roligt
och kommer igång mer.

Nu ska vi gå upp å säga grattis på födelsedagen till grannen,
det vill säga Ronny.


Imorn är jag ledig, på en fredag liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0