Juletider.

Nu har vi tränat Nikita med buren.
Hon ville inte gå in i den när jag hade köpt den
och jag försökte inte ens utan jag tog av taket och
la en filt i den, ställde den i dator rummet när jag skulle sitta här
och la dit ett ben och då låg hon där mer än gärna,
hade den även i sovrummet en natt utan tak.
I morse satte jag på taket men tog bort själva luckan,
så Daniel har tranat henne lite idag med godis som belöning
och det har gått skitbra, när jag kom hem går hon själv
och lägger sig i den med lucka.
Vi tog med henne i buren på en tur i bilen
och då gnällde hon faktiskt men efter att vi handlat och åkte
hem lät hon inget, det är nog en vane sak, vi ska ut å åka
lite mer på tisdag när jag är ledig sen på onsdag blir det
ju tåget liksom:/



Vi har klätt gran och lyssnat på min jul-playlist ikväll,
dock hade vi bara en ljus-slinga och inget silvetglitter bara
rött, aja...



Det tog ju ett tag innan vi bytte däck och skotta ut
bilen ur parkeringsfickan. Jag har ju åkte pendeltåg till jobbet
sista månaden. Vi åkte för nån vecka sen och köpte en spade,
bilen har ju stått från första snön och i 1,5 månad så det var
endel snö, Daniel skotta nästan hela dagen,
jag skrapade av allt från bilen.



Skönt att kunna ta bilen till jobbet för
tåget är inställt var och varannan avgång, har kommit
sent till jobbet några gånger vilket är det värsta jag vet.

Nu måsta jag duscha, göra matlåda,
ta fram kläderna för jobbet imorn.
Imorn börjar vi ha öppet till 20.00, imorn får
folk barnbidrag, imorn smäller det kan man säga.




Kommentarer
Postat av: Minna

Så himla gulligt att Nikita satt och posade vid granen! Med rosett och allt ^^

2010-12-19 @ 22:46:35
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: Z

Haha, jag tog typ 10 kort och hon bara satt där snällt ;)

2010-12-19 @ 23:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0