Guld, segerns tecken.

Vi tackade alltså ja till lägenheten i Linköping.
Daniel fick fundera och läsa igenom alla
mail som jag skrivit med han som bor där,
kolla på alla bilder vi fått och sen säga vad han tyckte
och han sa: "Vi kör på det". Och det gjorde vi.
Men det var inte klart för de, bostadsförmedligen vill ha
papper på anställningsbevis lr senaste lönespec,
som tur var sparar vi alltid dom så jag skickade in från
Guldfynd, FK, Cubus, Nummerupplysningen plus spec från
min semesterersättning som låg på nästan 10.000 som gick direkt
till sparkontot som det för övrigt redan hade visst många tusenlappar, som var
tänkt till dubbla hyror plus referenser från arbetsgivare.
Skrev ett mail om allt och hur viktigt lägenheten var för oss.

Har kollat min mail ständigt i 2dagar. I morse hade jag ett
missat samtal, ringde upp. DEN ÄR VÅRAN!


Linköping/Ryd here we come!
Han bor där till den 15april vilket passar utmärkt, vi hade tänkt
flytta ner till helgen den 16e april, vi delar april hyran alltså.
Kan det bli bättre? Markplan med uteplats plus balkong, tvättmaskin, diskmaskin,
ny tapetserat i alla rum, grönområde och elljusspår alldeles utanför nästan.

Men nu gäller det, utrensning av saker och kläder. Framförallt kläder.
Om ni tycker att ni har mycket kläder, om ni tycker att
ni har svårt för att göra er av med saker/kläder så är det ingenting mot
vad jag har.

Fick en rosa stickad tröja av Grete i present när jag gick i 7:an,
älskade den, men har nog inte använt den sen 9:an,
kan ändå inte slänga eller ge bort den.
Fick en ny morgonrock av min mamma men kan ändå inte förmå mig
att slänga den jag har kvar som jag fick av min mamma för flera år sedan
som det är rövinsfläckar på och hårfärg plus att den är uttvättad. Går bara inte.

Men Åsa har lovat att hjälpa mig rensa ut, och jag tror det kommer bli hårt.
Fler som vill hjälpa mig rensa ut saker/kläder?
Bjuder på vin till den kvällen, lite som i "Sex and the City filmen",
kommer dock inte prova allt för då blir ni kvar minst 3 dagar till.

Anneli och Alicia är som jag var när Renée skulle flytta,
dom kan inte riktigt säga grattis eller önska mig lycka till,
dom vill inte att jag flyttar överhuvudtaget, kan inte...
Jag var skit sur när Renée flyttade till köping, jag ringde inte upp
på flera veckor, var sur på Åsa ochså när hon flyttade mesta för
att vi inte sågs innan å sa hejdå, samma sak när Grete flyttade till Barcelona
en sväng, inget hej då...
Glädjs med mig!! ;) ;) ;)

Vi firade med middag på Bishop Arms,
svampsoppa, blodigt lamm och kaffe drink.
Klädde mig i guld, och armband/örhängen i guld, segerns tecken.



Åsa kommer förövrigt in på lördag få då ska vi dricka
vin å gå på Dalwinnie å käka ochså.

åhh gud vad glad jag är!!!
Bror var ochså positiv till lägenheten även om jag vet innerst inne
att han inte vill att jag flyttar, som jag fattade det på nyår men då svamlar ju alla;)
Han är iaf glad för vår skull nu, sa grattis ikväll.

((Mamma vet dock inget,
måste först förbereda mig på besvikelse, ilska, tårar,
dumma frågor, ilska igen, besvikelse igen, ingen förstålse osv.)))



Kommentarer
Postat av: Jossan

Grattis till lägenheten. Jag tycker det ska bli jätte roligt. Man måste sprida sina vingar! :)

2010-01-15 @ 09:04:34
URL: http://tensby.blogg.se/
Postat av: Anneli

Klart jag gläds med dig vännen! Men jag tycker såklart att det är jättetråkigt att ni ska flytta och särskilt så snart!:(

2010-01-15 @ 11:53:07
URL: http://tabularasa.blogg.se/
Postat av: Anneli igen..

By the way så ser lägenheten skitfin ut! Ni får säkert till det supermysigt!

2010-01-15 @ 11:54:21
Postat av: Z

Jag vet att du är glad ändå, trodde själv inte att det skulle ske så snart.. men ville inte mista denna lägenhet heller...

2010-01-15 @ 12:38:36
Postat av: johanna

Va kul för er! Lgh var jättefin! Grattis=) Hoppas ni kommer trivas!

2010-01-15 @ 13:37:22
URL: http://godisstrossel.blogg.se/
Postat av: MaryElle

ja eller hur :) har iaf lagt ut en annons på blocket, ifall någon skulle vilja byta med oss så att vi får en trea. vi vill bo kvar i torvalla med tanke på att julian börjat på ett dagis som verkar vara så himla bra :D så jag hoppas någon har en trea i torvalla, som skulle vilja byta med oss ;) grattis till eran lägenhet också, riktigt roligt för er :) puss&kram

2010-01-15 @ 18:46:46
URL: http://missweed.blogg.se/
Postat av: Emma

Men gud, GRATTIS gumman!!! Vilket äventyr=)

Massa kärlek och glädje er väg.

Pussar och kramar!

2010-01-15 @ 23:33:38
URL: http://atensbything.blogg.se/
Postat av: Dempa

Gud vilken fin lägenhet! tror ni kommer trivas jätte bra. Grattis ! ^^

2010-01-17 @ 15:45:27
URL: http://dnajz.blogg.se/
Postat av: Jessica

Grattis! Lägenheten verkar ju kanon, både balkong och uteplats, lyx =D

Då blir vi "grannar" snart då =D

2010-01-18 @ 15:50:11
URL: http://tijawi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0