Mycke schlager snack nu!;-)

Jag gick in och kollade min statistik för ovanlighetens skull
och märkte att mina läsare har ökat mycket sen sist. Har alltid trott
att det bara är mina närmaste som läser och jag brukar liksom inte
bry mig om att kolla hur många som läser osv.
Har ingen anning om vilka ni är och jag vill inte att ni ska lägga en
kommentar med ert namn som så många ber om utan det jag vill är att ni ska
lyssna igenom dessa klipp minst en gång för detta är det som jag längtar efter
hela året så fort det är över... Schlagern!

Nu har klippen släppts och det går att ladda ner låtarna,
dom bästa ligger i min mp3. Har lyssnat, skådat, ändrat
åsikt och här kommer mina favoriter. Dock lär ingen av mina
favoriter gå vidare för jag har alltid otur.

Har 2 absoluta favoriter, lite oväntat att just dom skulle
bli mina favoriter i finalen.
((Men ingen är som Linda Pritchard))

1.Eric Saade-Manboy

Han är snygg att titta på och har en självsäker lyster,
han ger en show, inte bara duschen på slutet utan hela
framträdandet är en show. Dock valde jag det klipp som han gör
efter att ha vunnit delfinalen för han gör det framträdandet bättre,
han hoppar över killen istället för att ta ett stort kliv, han ler hela tiden,
tar i mer, dansar bättre,
hoppas att det är SÅNT framträdande han gör i Globen.
(därmed ingen dusch i slutet på detta klipp men det finns på youtube;) )
Låten är trallvänlig och han utgör ett lugn på scenen.


2.Anna Bergendahl-This is my life
Dissade henne den kvällen hon gick vidare och det försvar jag har till
det är; fest. Man lyssnar inte ens en minut "ne hon va inge bra" sen pratar
man med allt å alla resten av låten.
Grejen är den att hon behöver en extra lyssning plus att det är inte förän
i mitten av låten och till slutet som hon äger scenen med sin harmoni.
Oservera gitarren utan axelband.
(Dock gillar jag inte converse till en sån fin klänning)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Två andra som är värda att fajtas om toppen:
3. Timoteij-Kom
Tjejerna är födda -91 och det trodde jag aldrig! Tycker dom gör
ett jätte bra framträdande och alla har ett varsitt instrument,
låten är mysig liksom.
Vackra, som får en att vilja ta deras "hand och göra allt de som
dom andra låter bli"


4.Peter Jöback-Hollow
Visst, han gör en musikal av allt men han FÅR gör det, han gör det bra,
gillar denna låt men den är tråkig att lyssna på i lurarna,
behöver hans framträdande.
------------------------------------------------------------------------------------------------

Det va dom.
Visst Darin va bra man jag hade hellre velat sett den popiga Darin.

Andra chansen känns inte så jätte viktigt för jag tror att
dom som går vidare därifrån ändå inte har en chans att ta hem allt,
ingen tidigare har gjort de men ja... jag vet inte.
Vill inte att fucking P.Wahlgren går vidare iaf.
Håller på Pauline och Alcazar iaf.








Kom på att fucking Ola är med och känner på mig att han kommer ta hem det
men gud vad var jag inte hoppas det, tål inte han lr EMD!

Finalen är inte förän nästa fredag men nu är min favoriter korade iaf,
bli nog en fest här då den 13:e, åhhh vad spännande!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag håller med om att Annas låt har växt på en. Tycker också att den är riktigt bra nu!

2010-03-05 @ 08:05:13
URL: http://tabularasa.blogg.se/
Postat av: Z

Åh vad roligt för du tyckte ju inte heller att den var bra då på kvällen, det gör mycket att lyssna en extra gång, i stillhet.

2010-03-05 @ 09:27:30
Postat av: Grete

Min favoritschlager kommer alltid vara den där danska låten där de spelade munspel, minns du den? Det var nåt år då bara du och jag tittade med massa mat och godis och satt och skrev poäng :)

2010-03-05 @ 17:23:38
URL: http://gritted.blogg.se/
Postat av: Z

Men det klart jag minns den låten, du har alltid gillat den sen den dagen! Vi var i Sanne då mellan din mamma å Egon. Förde poäng å allt;)

2010-03-06 @ 01:02:40
URL: http://awomantolove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0