SverigeAnna

Nikita blev som jag misstänkte bra efter nån dag. Nu är hon
normal igen;)

Igår var det regn, jag tänkte jag skulle trotsa vädret och köpa
det somriga smultronvinet till helgen ändå, och tur var väl det för vilket toppen
väder det varit idag. Låg i solstolen när jag kom hem kring halv
sex men det blev nästan för varmt.
Igår somnade jag ganska snabbt efter att jag kom hem från jobbet,
skulle vara ledig i helgen men Johanna K skulle på dop och jag ställde
gärna upp, såklart blev det fint väder för att jag jobbade men det va
kortdag 12-16.
Daniel stekte på kött med rödvinsmarinad (prova den!) och jag gjorde
lätt svampsås, gott med melon och soltokade tomater.


Jag jobbade ju två helger i rad när jag började jobbet här så nu blev
jag ledig två helger (?) har aldrig varit med om en sådan rättvisa
på något jobb, har du? Helt otroligt tycker jag...
Okej, då har jag jobbat mest inom restaurang där man nästan alltid jobbar helg
men ändå, här är man ledig varannan helg, schysst.
Jag jobbar några lördagar på mina lediga helger men det är dagar jag
tagit på mig extra, här får vi ju ta på oss hur mycket vi vill utöver vår procent
(vår minsta procent är 100timmar i månaden)

Gillar verkligen gemenskapen här, chefen(som tyvärr slutar 1:a juni),
tjejerna (som kallar oss en stor familj), uppbygget på schemat,
rättvisa tänket, ingen blir på nåt sätt utstött eller mer värd hos chefen
vilket inte alltid är en självklarhet faktiskt.. tro mig.


Råkade hamna i ett "inför Eurovision Song Contest" och
gud vad jag längtar nu. Den 25maj är första semin sen den
27maj är andra semin då SverigeAnna är med.
Lördagen den 29maj är finalen, åh fy fan vad spännande!
Minna skickade en länk till mig på nåt bidrag men
mitt ljudkort har hoppat på sne så jag har inget ljud
just nu i datorn så jag har egentligen inte hört nån låt,
lite på inför men det var bara 2 st, minns inte ens länderna.
Som sagt, spännande.


Och ja, jag hejar på Anna.

Men tydligen är det många ballader (som vanligt) och Anna har inte
varit utomlands nånting för att lansera låten/sig själv, men jag vet inte
om det egentligen behövs då Chalotte Perelli gick in hårt för att åka genom
nästan hela europa för att göra reklam för sig själv och hon kom på 18:e plats.

Tror iaf på Anna även om media säger att hon har många tuffa hinder emot sig.

Okej, jag tyckte inte om Anna först och blev jätte arg när hon gick vidare från
delfinalen men sen lyssnade jag på den mer å mer och ville att hon och
Eric Saade skulle vinna.
Och okej, jag brukar nästan alltid heja på Sverige i Eurovision Song Contest
i slutändan (inte på Lena PH-Det gör ont) även om jag inte gillat låten när
den vunnit i Sverige.
Blev jätte besviken  när The Ark vann i Sverige men hade börjat gilla låten
till finalen och  tyckte dom var bra i Helsingfors (18:e plats) och jag blev tokig
när Marlena vann men hejad och gillade henne i Moskva (21:a plats).

Men denna gången tycker jag om vårat bidrag från finalen i Sverige
men har en känsla av att just därför slutar vi dåligt...
Heja Anna!;)

/Z


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0