Inga smickrande bilder.

Ja det har hänt igen, jag ska vara med i tidningen.
Mamma tycker att jag alltid är med
och Daniel börja skratta när jag berätta och
tycker alltid jag lyckas.

En gång gick ÖP runt på stan å frågade
vad man skulle göra på midsommar, grilla å dricka nubbe svarade
jag sen la dom in e bild i tidningen då jag skratta åt nånting Daneil sa,
inge bra alls, mamma klippte ut de.

En gång var när jag å Eva+folkets hus gänget skulle
gå tjejmilen, då tog dom en bild just när startskottet
gick och såklart var jag med i vimlet, osminkad å skit,
hamande på framsidan, mamma klippte ut de.

Sen när jag med Jack Rabbit gänget var på brandstationen
och hade hjärt och lungräddning, la dom in en närbild
när jag håller för näsan på en docka och gör mun mot mun metoden,
ingen smickrande bild, hamnade på framsidan av ÖP.

Sen när jag serverade mat som Marilyn Monroe
och fick jag ett mitttuppslag, inte heller det en speciellt
smickrande bild.


Och nu:
Johanna ringer upp på övervåningen och säger
att Sofia kommer å byter av dig för du ska komma
ner och bli fotad för folkbladen. Ne sa jag.
Jo, för jag var tvungen att vara med i almenackan för
Linden så nu får du ställa upp. Okej, säger jag.
Bra, säger Johanna å skrattar.
När jag kommer ner står två damer och säger att dom ska
fota höst mode, alltså mössor och halsdukar.
DÅ trodde jag faktiskt att det var ett skämt för
jag hade bara för en vecka sen berättat för Mia å chefen
att jag aldrig använder mössa, bara när jag va liten, för
jag passar inte i det och gillar inte att håret plattas till
Men det va inget skämt,
och såklart en jävla pälsmössa skulle jag ha på mig,
men då tvingade jag Johanna vara med ochså, så hon hade
en grå rund och jag hade en brunaktig med flärpar,
fy fan, kommer se ut som en jävla mupp.
Sen tog dom ett på bara mig med en ful mössa med skärm,
haha.
Kommer vara i folkbladet i början av nov,
dom skulle skicka två kopior till butiken.
Så nu vet ni det, Norrköping soon I come;)



Imorn jobbar jag 12-19 sen köra hem och försöka
somna tidigt för klockan kommer ringa halv 4,
tåget till Östersund går 5.
Jag skulle inte planera så mycket denna gång
men som det ser ut just nu är alla kvällar upptagna
förutom kvällen innan vi ska åka tillbaka till Linköping...


Ses snart!!

Kommentarer
Postat av: Emma

HAhahaha!! Klockrent!:D

2010-10-20 @ 22:59:26
URL: http://atensbything.blogg.se/
Postat av: Emma

Men haha, du lyckas då alltid :)

2010-10-21 @ 12:06:43
URL: http://atensbything.blogg.se/
Postat av: Z

Varaför kommenterar du två gånger, knäppo, haha

2010-10-21 @ 20:35:08
Postat av: Emma

Haha! Det var Minna som skrev andra gången. Skrev ju från hennes dator:)

2010-10-21 @ 22:50:17
URL: http://atensbything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0