Melodifestivalen delfinal 3, vi var där.

Tillbehör för en kväll som denna;









Inte klarKlar
Hittade en knallrosa ögonskugga på Make up Store,
jätte nöjd med den, knalligare i verkligeheten än på bild.


Lite posering kan man väl säga att det blev;)

Mousserande i hand och redo.

Jag, Daniel och Danils mamma och PerÅke
åkte alltså iväg på Melodifestivalen i lördags och det
va så himla kul, jag och Veronica var verkligen på G
och det blev en dunder kväll.
Dock var ingen på stället lika piffade som oss,
ingen. Konstigt... Blev mycket blickar på oss;)

Middag på BarBQ, jätte gott va det
3 rätters, ät två betala för en.
Så jag och Veronica åt fetaost sallad till förätt,
kycklnig med aioli till varmfätt (dom är bäst på kyckling där)
och sen marängsviss, grabbarna käka oxfile.
Alla var nöjda och glada.
Veronica var så himla vacker i sin pajett klänning, glitter i håret
och jackan som passade perfekt till!!



Sen till Cloetta Center!
Det blev vingel med våra biljetter, vi satte oss och var super
glada över biljeterna, jag hade varit lite orolig för att det stod
"skymd sikt" på biljetterna, men vi bara skratta och var
så otroligt nöjda med dom platserna. Vi satt på läktaren på sidan.


Det var super bra underhållning när vi kom, dom sjöng
massa schlager som dom gjort om och stämningen var verkligen på topp.
Hanna Hedlund vad där och grabbarna som körde loss var bl.a
Sara Dawn Finers bror (vet inte vad han heter) och han från Rederiet.


Sen visade det sig att vi satt fel, vi skulel sitta på H men vi
satt såklart på I. Då vi såg våra platser förstod jag vad som
menade med "skymd sikt". Vi skulle sitta bakom alla TVapparater,
och bakom alla ställningar, alltså långt åt sidan man kunde komma.
Men innan jag hann få smått panik sa en herre,
"När vi gjorde placeringarna visste vi inte att det skulle bli
såhär illa så ni har fått andra platser, bättre platser, där."
Sa han och pekade ut över golvet... VA?? Tänkte jag,
ska vi på sitta på parkett?????
Jajemän, så det blev rad 17;)



Överlyckliga satt vi och väntade in årets Melodifestival,
på parkett. Framför oss satt Molly, Erics Sadde käresta, bakom oss
satt Simons hela familj och hejar klack.
Tack vera dom kom jag och Daniel med på TV, för
dom filmade på Simons familjs skylt och då är vi med,
såg det på skärmen och såg det på reprisen dagen efter IIIHH ;)

Hur som, jag hejade på 1:an, Linda Sundblad, lite barnslig,
trallvänlig låt, dock kom hon inte vidare:(


Jag tyckte typ alla låtarna var bra, helt annan sak att höra dom hemma i
soffan än att sitta där, så sjukt mycke bättre. Älskade verkligen showen,
tyckte dock att Sebastian och Shirlys Angels kunde ha åkt ut.
Simons låt vad MYCKE bättre på plats än på TV, den va riktigt
mäktig, men på reprisen dagen efter hörde jag att den inte alls
blev rättvis i rutan. Men Sara Lumholts låt gjorde henne rättvisare i rutan
än på plats för hon andades i micen hela tiden och sjöng inte specielt
bra men den lät bättre på TV.
Tycker mer och mer om "The Playtones", nynnar på den
hela tiden, tyckte dom var värd finalplatsen!



Tror Sara Varga var nervös för hon fick kram och stöd från kamera
mannen. Tyckte hon var jätte bra, lite udda men jag
tyckte om den.


Hejade såklart ochså på Eric Saade, och ja snygg va han ochså,
hans show var jätte bra,
men fy fan vad det small när glasen gick sönder,
på TV lät det knappt nåt men när man satt där
kändes det in i hjärtat;)


Tycker egentligen inte om Lena PH men ganska fränt
att hon gjorde om "Dansa i Neon" till engelska och till
en rocklåt, tror hon kommer släppa den på singel faktiskt,
den va bra, Dead by April var ochså bra.
Fick ett mess av brorsan; " Jag hejar på Lena" ;)
(Undrar dock vad Dead by Aprils fans säger om att dom
uppträdde med Lena PH på Melodifestivalen, haha)

vi satt på 17 readen och kände hur det hetta till när elden kom
undr då hur det var för dom på rad 1 eller på scenen?


(Ni som inte såg Delfinal 3,
sök upp den, för det va den bästa!!)




Kort och gott, en underbar kväll!
Nästa gång satsar vi på att åka på FINALEN!

Kommentarer
Postat av: Minna

GUD va roligt! Och fan va najs att ni fick såna himla bra platser! Woohoo!

2011-02-21 @ 15:57:30
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: Andrea

fan vad snyggt sminkad du va!! =)

vad heter färgen du har på naglarna?? =)

2011-02-22 @ 01:03:07
URL: http://adaliabjork.blogg.se/
Postat av: Emma

Men fan va coolt att ni fick så bra platser!! Jag såg inte i lördags och tänkte att jag skulle se på reprisen, men va fan, de finns ju inget sånt! Jag vill ju se er i tvn! Åsså missa jag Eric Saade också, hörde att han va grym. Men fan va roligt att du fick vara där och uppleva det LIVE!! Love you!! Pöss

2011-02-22 @ 13:10:56
URL: http://atensbything.blogg.se/
Postat av: Emma

Just de, glömde fråga hur de funka me lösögonfransarna. Sjukt snyggt va det!! e lite sugen på o testa själv men syrran sa att hennes inte satt kvar, hur satt dina?

2011-02-22 @ 13:12:06
URL: http://atensbything.blogg.se/
Postat av: A

Sminkningen vart ju superschysst! Det var hela du för den delen:) Jag är sjukt glad för din skull att du hade en sån awesome kväll! :) Puss!

2011-02-22 @ 17:42:45
URL: http://tabularasa.blogg.se/
Postat av: Z

Emma, det var repris på söndagen, en kl 10.25 och en 00.00, sen tror jag det är en repris i veckan på typ 24:an. Kolla upp det, vill att du ska se Eric Saade juuuhh ;)



Mina höll sig ganska bra, Veronica hade också lösögon fransar men inte lika stora, dom höll hela kvällen, beror nog på vilket märke man har och hur stora man har.



Andrea färgen heter 034.



Tack Anneli, att få höra det från dig som är smink experten värmer.

2011-02-22 @ 20:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0