Snart är det igång igen...

Såg att jag hade flest antal besökare i förrgår
när jag skrev om min shopping, kanske inte det
smartaste inlägget... hehe..

Nu närmar det sig Melodifestivalen premiär för i år
och mina tankar går oavkortat till tjejerna.
Jag brukar alltid har bjudningar på lördagarna när
delfinalerna sändes eller så hade vi tjejer en varsin lördag,
sen gick vi oftast ut.
Det var dock längsen vi alla var vänner och samlad men
jag har fortfarnde en länk till alla och jag har
nog träffat alla kring schlagern även det senaste året,
I Love It!
Även Daniel och hans grabbar har varit med
många utav alla kvällar och hakat på ut sen,
tror ju egentligen inte att nån annan än Ronny
faktiskt gillar schagern utav killarna men
ändå hakade dom gärna på, det blev liksom en grej,
en gemenskap.

I helgen kommer Emma och det kommer
bli så himla mysigt. Emma är väl knappast
den som lyssnar på schlager i vanliga fall men både
Emma och Grete har gjort undantag alla dessa gånger
och jag tror nog lite att jag fått dom över på min sida;)
I julklapp av Anneli fick jag jätte fina skålar som jag ska använda
i helgen då det blir lite undantags snacks i helgen


Jag tror att alla har vi nåt som är vår grej,
alltså det där vi inte kan vara utan.
Det kan vara glass, godis, choklad, McDonalds,
cola, pizza m.m.
Min är, och har nog alltid varit, chips med vitlöksdip.
Skulle inte ha några problem att gå med er som brukar
lova att "vara utan godis ett år", no problem, men
chips å dip skulle jag aldrig kunna lova att vara utan, inte
ens ett halvår, never.
Har iaf vara utan det med än en månad nu och det är länge
för mig, i helgen blir det chips och vitlöksdip, lite kex
med röra, lite hemmagjord glass och rostade majs.
Ingen schlager utan snacks liksom ;)

Tror vi har spelat mitt "Melodifestivalen"-spel en gång,
då kom det fram att Grete hade schlager skills trots allt.
Jag å Minna spelade kortspelet schlager på tåget första gången
hon skulle till Uppsala och första gången jag skulle till Linköping,
jag vann...

Dilba kommer uppträdda på lördag och jag lyssnade
mycket på henne förut, hade 3 skivor med henne, såg henne på Yran,
och ett tag lyssnade även Jossan å Emma på henne,
minns det blev lite bråk om den där skivan, som övrigt va min;)
Dock har jag hört att hon ska göra en pop/disco låt men inte
kommer dansa eller nåt så ja... det är inte riktigt den typen
av musik som man är van henne med...
Går ju fan inte lägga in klipp längre,
här är en länk


I julklapp fick jag bl.a en till Wii dosa
av Daniel så det blir nog lite Mario Wii
i helgen för mig å Emma,
nu kan man ju vara 2 på samma bana, roligare då.
Brorsan och Daniel köpte lika filmer till mig i julklapp,
Avatar och Satc 2, så då fick jag parfymen jag ville ha
istället av Daniel,
I Like!


Har städat, damsugit, tvättat 2 tvättar, torkat golv, plockat,
gjort matlåda, duschat, nu är jag trött, jobb imorn 9.30-19.

Kommentarer
Postat av: Grete

Jag skulle kunna betala dyra pengar för att få ha en schlagerkväll med dig nu gumman! :)

2011-02-04 @ 07:12:18
URL: http://glorious.babyblogg.se
Postat av: Z

Vad söt du är vännen! I framtiden händer det vettu, myser ner oss i soffan och lär Gloria se schlager ;)

2011-02-04 @ 07:37:03
URL: http://awomantolove.blogg.se/
Postat av: Renée

Jag med!

Miss you, darling.

Och speciellt i dessa schlagertider ;)

2011-02-04 @ 14:43:09
URL: http://r85.blogg.se/
Postat av: Minna

Åh jag skulle vilja va med ikväll! Men vi lär ju messa varann under kvällen som vanligt ;)

Puss

2011-02-05 @ 13:21:01
URL: http://underbluesky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0