Wow!


Alla butiker har ju rea nu, vi med,
en Wow-rea, inget pris på den röda prislappen
får en besviken.
Egentligen skulle den extrema rean börja den 25:e på tisdag men i
sista sekund bestämde dom att den skulle börja
20:e, barnbidrag, i torsdags.
Fan vad vi fick att göra, hänga ihop allt göra om,
få ut all rea från lagret m.m. Men det gick.

57kr blev detta, det är inte ens vad en trosa
kostar då dom går på 79kr. Har redan dom blommiga
men jag gillar dom så mycket plus 19ktr vad är det å snacka om ;)
19kr för 2pack strumpor ochså;)



T-shitar på herr för 29kr, stickat 99(299) och skjortor
79kr (249). På dam är alla fest klänningar nedsatta till
99/49, trosor för 19kr, bh:ar för 49kr, linnen för 29kr, jackor 149kr,
fleece för dom aldra minsta för 49kr, babybodys 29kr,
på barn är nästan allt nedsatt till 49kr och 29kr.

Det är så billigt att jag var tvungen att dubbelkolla
med min chef. En snygg lång herrkappa har kostat
995kr men nu ska alla jackor som en gång varit på rea kosta
149, snacka om billigt!

Jag å Anneli snacka om reor och HM är duktiga på att gräva
fram skit som ingen velat köpa på 3000år och kalla det
deras mellandags-rea, men som jag märkte på bikbok
och hos oss på Cubus så är det ju våran höstkollektion
som nu är på rean, vi vill bli av med allt för att få plats
med vårens nyheter så det är ju inte skräp som är på rean
utan modeplagg från hösten.

Jag hängde undan med mörkgrå mysmorgonrock
för den var prissäkt till 149 från 299, men har inte
hunnit köpa den och nu kostar den 79kr ;)

Nu ska jag gå långpromenad med Nikita,
sen ska hon iväg och klippas, då ska jag passa
på och kolla in rean på Åhléns, halva reapriset,
behöver lite textil, finglas, badmys, m.m.

Kommentarer
Postat av: Madde

Har faktiskt inte tänkt på det men nu när du skriver om det där med HM så tänkte jag på det. Har faktiskt aldrig hittat något på rea på HM, Hm brukar ju ändå har schyssta höstkläder, men man finner dem aldrig på rea sen. Däremot på Bikbok, ginatricot och cubus finner man ju faktiskt riktigt snygga kläder på rea =)

2011-01-22 @ 10:53:28
URL: http://madeleinekarlsdotter.wordpress.com
Postat av: Z

Samma sak på Gina, dom rear också ut höstkollektionen, och tvärtom på sommarrean, då rear vi/dom ut vårens mode. Jag vet inte varför det är så men en tanke är att HM får inte in så mycket nytt och dom får bara varor två gånger i veckan, vi får varor VARJE dag, flera pall om dagen, och Ginas slogan är ju "Nyheter varje vecka" så dom får ju ochså in nytt hela tiden. Vi får in nytt och gör om hela tiden, därför behöver vi får ut det gamla och in med det nya.

2011-01-22 @ 11:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0