P&L i all ära, men inte mitt år i år.

Påväg till festivalen. Daniel åkte från Linköping
till Borlänge så det va jag, Renee å Johan i bilen,
slapp köra så vinet kom fram kring kl 15;)

Missade Lykke Li såklart, Renee missade inte sitt Kings of Leon
så dom åkte in på området. Jag väntade in Daniel då hans tåg var
försenat.


Jag å Daniel åkte aldrig in utan hade en jätte mysig kväll nere vid sjön.



Dagen efter var det sol, sol sol ♥




Torsdag betydde göra sig i ordning tidigt för Veronica Maggio spelade
redan 15.30, Renee skulle inte med in så det blev bara jag å Daniel som åkte in,
missade rätta bussen så Daniel gömde vårt dricka medans jag fick se V.M själv,
hamnade i Fantasias poblik hage, främre delen med andra ord♥

Men hon va inge speciellt, ett långt streck, hon tog aldrig riktigt i och det jag störde
mig mest på var att hon inte körde en enda gamal hit
(Dumpa mig, Nöjd, Havanna mamma)
Den enda låten som publiken sjöng även i verserna var "Jag kommer" och
den körde hon sist. Trodde hon skulle få 2 plus av tidningen dagen efter
men hon fick 3 plus, och de va hon väl värd, men inte mer...



Jag tror i och för sig att efter att man har sett Robyn så tror och hoppas
man att alla svenska artister ska komma med nåt överranskande, nåt påhittigt
eller nåt spex... men ne.. Robyn har satt ribban högt, riktigt högt.

Sen följde jag med Daniel på Cunnin´Lynguists,
en rappgrupp som va ganska bra faktiskt;)


Bilder på oss festival-firare!



Följde med Daniel på Atmosphere.


Ville se Oskar Linnros men då skulle jag få gå
själv så jag skippade de...

Deadmaouse var blad det smartaste jag sett. En DJ som står
högt upp över senen men en stor mussepigg mask som är fylld med ljusdioder
så han ändrar skepnad då å då. En vanlig DJ med tecnoo musik egentligen men så
otroligt fränt framträdande speciellt på bildskärmarna,
bruden va riktigt bra å het också.




Softfredag, nästan inga att se, lugn dag.





Åkte in för att se Petter. Han va bra, het och körde gamla hits ;)





Sen träffa vi Anne i parken dä vi alltid satt och
följde med henne på utefest och stannade där hela kvällen, kring
tolv tog jag å Daniel taxi hem, dom andra drog in.





Vi slapp regnet men lördag va en mörk dag men ändå den
skönaste dagen. Vi åkte in på systemet, vi fikade i stan.



Daniel åkte in själv super tidigt till nån viktig konstert och Johan
åkte å hälsa på en vän så jag å rfenee hade en mysig tjej eftermiddag, välbehövd,
känndes som vi inte snackat på hela helgen... o

Tidig grogg, jortgubbsvin och en öl senare va vi igång ;)




Adams Ray, fartfyllt, inge speciellt...



Kan absolut inte säga att jag sett Bob Dylan, bara att jag har
hört han. På bildskärmen stod kameran på samma läge hela konserten
och den va långt ifrån scenen den med. Vi läste i tidningen att dom som stod längst bak
på Bob Dylan stod ca 2km från scenen, där nånstanns stod nog vi...



Hittade lite cigg, ja dom blev mina, hittade även några
feminina grabbs dom blev dock inte mina...


Festade resten av kvällen i vår kära park,
som vi sitter i varje år.


Söndag bestod av evig väntan, väntan att få komma hem.

Festivl 2011 var nog inte den bästa. Att åka med ett nyförälskat
par kanske inte heller var det bästa, haha..inge illa menat.. men det blir mycke väntan,
mycke på deras villkor, mycke vi å ni, ingen teamkänsla what so ever,
ingen kan följa med den andre att se nåt utan alla håller på sitt schema,
skiter i om den andra missar massa.
Plus att festivalen växer för varje år
och i år slog dom sitt rekord med 8000, alltså 50.000 totalt.
Det känns som att dom som fixar festivalen inte hinner med,
dom måste såklart utöka med allt annars blir det 45min kö till vad du än
vill ha lr göra. Kö till toa, kö till alla matstånd, kö till vatten, kö till läsk,
kö till öltälten (finns typ 3 st bara) kö sen när du kommit in i öl tältet
till själva ölen. Köade på OK för en flaska vatten i 40 min, när jag kom
fram hade jag ruckit upp den...

Visst, det va en bra festival men nästa år hoppas jag på fler
artister som jag vill se och brinner för. Då åker jag med ett stort gäng lr själv.

Summering av 2011:
ett bra år, men inte mitt år.


Gladast av allt blev jag när jag såg snyggingen Jared Leto, skådisen och
sångaren i 30 seconds to Mars, fan va bra dom va å va snygg han va,
konstigt nog glömde jag ta kort...



Nu är det iaf 4 band ;)



Kommentarer
Postat av: Minna

Fan va snygg du är på alla kort. Och snygga outfits. Woohoo!

2011-07-05 @ 20:19:47
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: Z

Tusen tack vännen, det värmer. Du är alltid så jäkla snäll, du fattas i mitt liv nu när vi aldrig ses ;(

2011-07-05 @ 20:49:36
URL: http://awomantolove.blogg.se/
Postat av: Jossan

Måste hålla med Minna! Du ser alltid lika snygg och fräsch ut!!

2011-07-06 @ 13:45:35
URL: http://tensby.blogg.se/
Postat av: Z

Oj, fräsch? Tack ;)

2011-07-06 @ 14:41:00
Postat av: Emma

Jag skulle precis skriva samma sak. Du e ju så jävla SNYGG!! Möms!!;)

2011-07-06 @ 21:29:01
URL: http://atensbything.blogg.se/
Postat av: Grekfanskapet

Sweet.. 4 band är en bra början ;D

2011-07-18 @ 22:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0