Att spela i tjej-ligan.

Det är 3:dje gången jag ser serien LWord från början
och precis som dom andra gångerna
blir jag lika sugen att gå över till andra sidan, alltså att spela
i samma liga som tjejer.

Okej, nu kanske det inte är främst tjej-sexet jag tänker på utan
just att jag tror det skulle vara så mycket lättare att vara med tjej.
Man skulle bli förstådd och hörd på ett helt annat sätt, tror jag.
Jag har nog aldrig träffat en kille som lyssnat, på riktigt,
lärt känna en på riktigt eller tagit en för den man är,
eller jo, Daniel var en ganska bra lyssnare, och främst så var han en
stöttepelare som kunde säga att jag dög när jag kände mig liten.

Men att lyssna är inte en kill-grej.

För ärligt tala, killar, det vi skriker efter är en person som
lyssnar och som kan försöka förstå en. Det kanske låter larvigt men
så är det faktiskt. Ni kanske iaf skulle testa?
Visst, nu kanske inte alla tjejer är bäst på att lyssna jämt men jag tror
på nått sätt att allt skulle vara så mycke lättare.

Visst, jag vet att det är en serie och allt är påhittat,
jag fattar att otrohet, bakom ryggen spelet, sveken,
lögnerna och allt det även förekommer hos två tjejer
som är ihop, precis som i andra förhållanden.
Bakom ryggen grejen kommer man nog aldrig ifrån tror jag,
det finns fan där jämt, vad är grejen med det???
Respekt finns liksom inte på kartan.


Nej, jag är inte bitter, önskar bara att ärlighet och känsla nångång
kan få komma före spelet.

Jag tror bara man skulle vara mer samspelta som två tjejer?


Och ja, jag vet att det är en känsligt ämne,
och ja, jag vet att många tycker att kärlek är mellan
en man och en kvinna men orka tappa på tå för dom,
orka..


Kommentarer
Postat av: Minna

L Word är så jävla bra! Jag måste fan kolla från början jag med!

2011-10-06 @ 12:30:03
URL: http://www.soramare.wordpress.com
Postat av: Z

Do it!!

2011-10-06 @ 20:04:26
Postat av: Emma

Jag hejar på dig gumman!! <3

2011-10-07 @ 17:43:15
Postat av: Flash

Ja alltså jag förstår att ni tjejer tycker killar är så dåliga lyssnare osv. Och visst det finns många killar som är det tyvärr. Dock är det bara bullshit att gnälla om det hela tiden (vilket ni tjejer verkar finna väldigt roande). Det finns väldigt många saker med den kvinnliga arten som vi killar stör oss på, men inte fan går vi och gnäller om hur dåliga ni är på dom sakerna hela tiden. Man blir less.

2011-10-26 @ 00:25:43
Postat av: Z

Haha, va??! Det är väl just de ni gör, gnäller om allt vi gör fel, hur puckade vi är och hur vi gör allting fel. Kom igen nu, om det är nån som gnäller så är det ju den manliga arten!

2011-10-28 @ 20:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0