Är fan kär i denna låt i alla låtarna...

Tog och beställde Robyns nya skiva,
egentligen är det 1 skiva i 3 delar,
alltså har jag köpt första skivan och kommer köpa dom andra också.
Älskar den, kör den till jobbet och hemma.
Är i en period då jag är ganska dålig på att lyssna på musik,
söker inte ny musik, använder inte mp3 nånting, inte ens Maria Mena
klingar. Men Robyn har inspirerat mig, älskar skivan ännu en gång,
vill bara ha mer, vill leta samma typ av sound så nu ska jag
leta och lyssna på ny musik.

Varje gång "Dancing on my own" kommer på skivan
kan jag inte låta bli att le, det är inte bara det starka introt,
det är inte bara rösten eller texten, det är inte bara det att jag tänker
på Renée och Peace and Love, det är inte bara trummorna i sista delen
-det är allt.

För några år sedan var detta min absoluta favorit låt.
Varje gång jag vart på krogen gick jag hem och satte mig under
fläkten med en cigg och satte hörlurarna i öronen som gick från
den lila cdspelaren och pumpade denna låt om och om och om igen.

Fick en skiva av Minna för några år sedan där hon bränt låtar
som var mina och hennes favoriter plus låtar som fick henne att
tänka på mig-denna låt var med:
(det finns tydligen 2 videos)





"Dancing on my own" blir nog den nya favoriten.
Så mycket energi som hon har i musik-videon
hade hon på scenen på Peace and Love fast ännu mer, fan vad vi dansa
och guuud va guld den var att se live.



Lägger in denna också...
Det roliga är med Robyn att det är alltid om nån hon inte kan få
eller inte kan få tillbaka, man tror det skildrar henne så mycket
men just nu hon har haft ett stadigt förhållande på typ 7år lr mer,
hittar inte exakt på nätet men det var typ så många år hon sa i radio.
Jaja... lyssna här...



Älskar denna ochså, finns dock ingen musikvideo,
men i mitt huvud står jag i publiken på Peace and Love och
ser ett träningspass med Robyn:


Min älskling har fått ett jobb till,
han är så jävla bra!


Är ledig några dagar nu.
Blir helt virrig av all rea, halva eller halva halva,
kunderna är som galna.
En kvinna trodde det var halva priset av halva priset
på den röda prislappen, när det visade sig att det inte var så,
så ville hon inte köpa bodyn för 19kr för hon trodde den kostade
halva priset av det (9kr)
Hmm... trött blir man.
Första ny-rea dagen förra fredagen gick brann-lamet
5min innan vi skulle öppna så vi blev ännu mer sen med
prisändring och skyltar.... vi fick komma in 10.20.
Den dagen var helt crazy, när jag kom hem hade jag ett mess från Mia:
"Hej gumman! Vill bara tacka för idag. Vi är bäst,
du å jag alltså;) Önskar dig en super helg med din far;)
Kram på dej."

Efter ett sånt mess lyser man upp igen..

Nu är stråket och Yran över i Östersund,
hade ju trott när vi flyttade hit att vi kunde åka hem denna vecka men
icke, har nog varit på stråket sen jag var 17år,
inte missat nåt år, men det är sånt man får ta när man flyttar
70mil hemifrån...
Tänkte sätta ihop lite bilder från några år av Yra och stråk.
Kommer...


Såg förövrigt "Snabba cash" i fredags och
den va jätte bra och han va snygg... igen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0