Cool stuff.

Grattis pappa 60år!



Ingen blev mer förvånad än jag när
brorsan berätta att pappa fyllde 60 i år,
och det sa han två veckor innan hans födelsedag i år.

Pappa känns ju inte som 60 så det är väl därför
jag blev så paff.


Jag har allitd varit dålig på veta vad mina föräldrar fyller,
(Tove frågade hur gammal min mamma är och jag vet inte)
och bara för några år sedan lärde jag mig NÄR
dom fyller. Mamma å andra sidan vet alltid när alla fyller.
Mamma å pappa är ju inte tillsammans men hon vet när
pappas föräldrar fyller och när hans bröder fyller, när deras
barn fyller, hon vet när Lennarts barn fyller och när alla deras
barn fyller, hon vet alltid, så ringer hon till mig
"Du har väl grattat pappa nu då som fyller idag".

Pappa har alltid mekar-kväll med gubbarna på tisdagar
och han tänkte åka dit som vanligt ikväll men då sa dom stopp
å belägg, du fyller 60år, vi skjuter på det till torsdag. Pappa i ett nötskal,
vill aldrig ta det lugnt eller var ledig.
Jag skickade upp en present + en skiva med alla bilder från när
dom var här i sommras och när vi var på Flygvapenmuseet,
och två filmer på när Nikita å Oscar leker;)
Ikväll får han även en resecheck som alla är med på och en GPS till bilen.



Nog om detta, ingen blir gladare än jag när
det kommer in lite tuffare kläder till herr avdelningen,
det är ju ändå mitt ansvarsområde, vill dock hellre
kalla det grabbavdelningen... annars låter det så... gammalt..
När jag började i april tyckte jag verkligen att det kändes
som en "gubb"-avdelning men under sommaren
och hösten har vi fått in riktigt snygga kläder
och tuffa t-shirts. Ruuligt!



--------------------->>>




Vill ha:



Idag kom första snön, ligger packad redan.
Var på stan i morse och det yrde runt.
Lite mysigt tycker jag, det blir så mycket ljusare och
jag myste ner mig med filt och varm choklad till
reprisen på Top Model efter staden i förmiddags.



Antar att jag måste städa nu...

Kommentarer
Postat av: A

Shit ni har ju mer snö än vad vi har:) Kraam!

2010-11-09 @ 16:04:58
URL: http://tabularasa.blogg.se/
Postat av: Z

Ja dom säger de;) Lite mysigt ju. Det är inget oväder som dom spått utan det är milt ute, blåste lite i morse.

2010-11-09 @ 16:48:49
Postat av: Minna

Det har varit storm i både Stockholm och Uppsala idag - klass 2 varning. Inte ok, det har kommit hur mycket snö som helst!

2010-11-09 @ 19:38:23
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: Z

Ja det har kommit ännu mer snö nu än i morse, dom har som plogat gångvägarna så det har tom blivit vallar och små högar här å var.

2010-11-09 @ 19:47:40
Postat av: Verran

Vad roligt det måste vara för Nikita med snö : )

2010-11-11 @ 09:49:35
Postat av: Z

Ingen är gladare än Nikita;) Hon springer hit å dit som en toka!

2010-11-11 @ 21:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0