Nice

Idag skulle Nikita trimmas
och det gick super, hon får alltid massa beröm
från stället jag lämnar in henne på och jag vill ge
en extra tanke till dom för dom är så sjukt trevliga
och det är faktiskt inte alltid så.

I Östersund finns ca 1 hundsalong(och en till ganska ny)
och på det stället Nikita ha varit på flest gånger är dom inte speciellt
trevliga, min mamma känner exakt samma sak när hon lämnar
sin hund där.
Visst hon jobbar själv och har säkert 100 saker att göra,
och på det stället här nere är dom typ 5st som jobbar.

Men första gängen min mamma skulle lämna in
sin stora toviga hund för trimmning, nånting mamma
inte brytt sig om att göra tidigare, dom bor på landet och att
Lucas är lite smutsig och tovig hör liksom till men mamma fick för sig
att lämna i Lucas. Det hade väl inte gått så bra då, han hade
varit ganska strulig. Och hon verkade skitsur på mamma efteråt
för hon sa att han va ju så tovig så verktygerna fick hon då allt
sätta sig och slipa, ja men vadå??
Så hon tog ju överpris därför också.
Mamma lämnar fortfarande Lucas dit men bara för trimning kring
nosen och tassar.
När Nikita var dit så sa dom första gången att hon försökte
hugga och att hon fick en munkorg, även andra gången fick
dom använda munkorg fast det hade gått bättre för henne denna gång,
tredje gången hade det gått bra sa hon men ändå en sån neråt attetyd mot en.

Aldrig att dom haft munkorg på Nikita på detta ställe,
hon får alltid jätte mycket beröm och dom
säger alltid att det har gått bra, kanske bror på hur man behandlar
hunden också??

Idag iaf, jag ringde dit för jag skulle bli nån minut sen eftersom
Daniel missade bussen till sitt jobb så jag skjutas han innan, och dom sa snällt
"ta en djupt andetag och när du väl kommer finns vi här för Nikita."
Sen när jag lämnade in henne vid 11 så sa dom att jag kunde komma tillbaka
vid 14, okej sa ja, jag ska ändå gå på stan å sådär,
då sa hon, "ja men ta en riktig dag på stan, vi är ju här så kom vid
tre istället om du vill.
"
Snacka om schysta!
Plus att här duschar dom och shampoonerar och balsamerar
hundarna så dom luktar super gott, det gör dom inte i Ösd
och ändå är det billigare här. Är super nöjd med stället.

Dom hade två småtjejer till praktikanter
som jag såg pysslade med Nikita när jag kom så snacka
om att hon hade njutit iaf ;)


Jag hann med lite idag, drack capuccino på Expresso house,
sola solariuom, testade kläder och köpte kläder, när vi kom hem gick vi
långpromenad, har ätit sen lunch, gjort matlåda för lördag och söndag,
och nu ser vi på Så ska det låta och dricker lite vin ;)

Handlade dessa toppar på Gina, snygga och sköna,
snygga att ha båda samtidigt till ett linne
som är slappt liksom.

Testade denna klänning, vit och svart,
och gud så skön och snygg på, blir nog en vit, svart och beige sen.



Skrev förut att jag vill bli blond men jag tror jag ångrat mig,
den känslan jag har fått på mitt hår efter att jag klippte mig,
det mjuka hår jag har nu vill jag inte göra till skräphår igen,
inte än iaf. Kanske blir blona slingor eller så inte... vet inte.
Använder efter rekomendationer från frisören endast shampoo och sen
Leave in balsam som alltså inte sjöljs ur och har nu köpt "heat protect"
som jag ska testa då jag alltid fönar mitt hår.

Okej, Loreals lilla flaska med leave in balsam kostar
180kr (139 när jag handlade) men den är så värd det
och dryg. Det va den hon använde på mitt hår vid besöket så jag håller
mig till den och både den och klippningen har gjort mitt hår friskt igen.
Och det så är skönt nu är att jag slipper fixa med nån utväxt.
Typ varanan månad lägger man ut pengar och stök kring att
färga utväxten, nu har jag varken färgat eller tonat mitt hår sen
november och det är så skönt att slippa!!



Imorn bir det middag ute med älsklingen,
tidig födelsedags middag ;)

Kommentarer
Postat av: Minna

Jag lämnade ju också in Dogge på det där stället en gång, men efter det klippte jag honom själv för jag tycker att deras attityd sög!



Tycker inte att du ska börja trixa med håret igen. Precis som du säger så är ditt hår superfint och bra nu så varför hålla på :)

2011-04-09 @ 14:09:41
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: Minna

Och just ja, jag glömde säga - gud va söt Nikita va på bilden! <3

2011-04-09 @ 14:10:16
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: Z

Tack Minna för dom snälla orden om både mitt hår och Nikita. Fatta, i ses om mindre en vecka!! Vi sågs aldrig i julas, när sågs vi sist vännen??? Såhär länge får det inte bli sen!!!

2011-04-09 @ 18:39:02
Postat av: Minna

Nej, det får verkligen inte bli lika länge igen. Snart ses vi! Woohoo!

2011-04-12 @ 21:13:40
URL: http://underbluesky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0