Köp-stopp.

Okej, jag har handlat endel sen den 25:e och det slog mig
nu att det bara var 6dagar sen?
Men jag har gått i suktat efter endel saker när
jag behövde hålla i pengarna i januari och sen när jag fick
en så pass bra lön så blev det lite inköp.
Daniel kollar inte längre på vad jag köpt, han tycker nog att jag
överspenderar.
Mitt försvar är att allt är rea eller riktigt billigt, eller bra rabbatt
från jobbet, men då sa Daniel;
"ja men även om det är rea så blir det ju dyrt i längden"
Hmm.. ja..

Snygga koppar från Chili, jeans från rea hos Gina,
salt&peppar från Chili.



Smink och nagelack förpackningar som är halva priset på jobbet
och armbandet är halva.

Rea kläder, den vita väskan blir den perfekta sommar-väskan.

Älskar min nya jacka och behövde nya skor då vitt inte funkar längre
nu när snön håller på försvinna. Ett för stort svart linne hitta
jag på rea som jag ska ha i sommar.



Men soffan och soffkuddarna köpte jag från julklapps
pengar och bordet från förra lönen (det var ju nedsatt halva priset)



Grejen är den att såhär ser det nästan ut varje månad,
kanske inte riktigt men typ, men jag har ALDRIG köpt
nånting på avbetalning eller kredit. Inte ens soffan
eller tv:n vi köpte i sommras.

Så det är ingen "lyxfälla"-varning för jag handlar
inte mer än jag har råg med (dock mer än vad jag
har garderobplats)


Men nu blir det köp-stopp,
(dock har jag lite undanhängt på jobbet kvar)
vi ska bara ha lite nya sängkläder sen ska jag hålla
i pengarna till helgen den 19:e då man vill bjuda
svärföräldrarna på god mat och gott dricka.
Och tillbehör till outfiten till schlagern;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0