Tvåtusentio är över.

Nyårsaftonen ja... bilder från julen/hembesöket kommer
så fort jag fått ordning på kortet.
Jobbade nyårsdagen, åkte hem och stressade ihop
nåt och sen körde vi tillbaka till Norpan, till Sussa.


Hos Sussa blev vi hon och hennes sambo Ivan,
Sussas bror John och hans tjej Hanna (som jobbat extra
hos oss på Cubus) jag och Daniel + Nikita.
(Sen kom även Andy)

Sussa bjöd på fördrink, med en liten lapp på varje glas
där det stod en början på ett "ordspråk/talesätt", försättningen
stod på den plats man skulle sitta på. På min lapp stod det:
"Man är vuxen..." och när jag letat bland platserna passade
"när man kan skratta åt sig själv" bäst in på min, och roligt nog
blev det varanan tjej och kille utan att glasen delats ut i någon ordning.

SUPER god mat var det, föll för chilimarinerade champinjoner, satan va goda
dom var. Sussa hade gjort brownitårta med blåbärsmousse, den var jätta god!
Jag bjöd på amarula till kaffet, vi spelade socker spelet, jag å Daniel tävlade
mot varandra och fick nog till det högsta tornet men Hanna å John fick
nog till det mest snea.

Vi spelade "Med andra ord" och det blir fan aldrig tråkigt,
fy fan vad jag skratta och jag filmade några gånger men har inte
frågat om tillåtelse att visa det än, man hör hur jag skrattar på klippen, haha.
Shotade teuqila gjorde vi ochså.



Straxt innan tolv stod vi redo på balkongen,
då fatta jag att det regna och var plusgrader ute,
aldrig varit med om det på ett nyår.
Vi skålade in det nya året och såg på fyverkerier.


Vi spelade "Med andra ord Junior" som blev helt fel för mig, dom
andra tyckte mitt spel var för svårt så vi skulle köra junior.
Men på det är det ju bilder, ingen text, blev iaf svårare för mig med
bilder bara för att man är van en text.
Roligast var dock när Ivan fick en plupp som visade en teckning,
han började förklara dom små tingen som var på teckningen,
fan va vi skratta!



Såg lite roligt ut i kameran, först en lagom bild på mig
å Sussa, sen gör vi till oss och sen brakar det lös,
vi gjorde vardagsrumet till ett uteställe, Hanna haka på,
töntig 60-70-80-tals musik, schlager m.m.
Fan vad vi dansa, dumma oss och skratta.
Hade skit kul!








Nikita var hur duktig som helst,
hon märker inte av raketerna, eller hon bryr sig inte,
vilket jag är jävligt tacksom för.



Sen precis som på dom flesta fester/nyårsfirande
så blir det lite kalabalik men det får stå för han,
hade iaf jätte kul och är nöjd med vår Nyårskväll/natt.

Lördagen bestod av god frulle hos Sussa sen senare
hemma maraton av "Mad Men",
söndag jobbade jag, sen mera "Mad Men",
jobb idag, ledig imorn!

Kommentarer
Postat av: Minna

Vad mysigt och roligt ni verkar ha haft! Och va fint det va med små hjärtan på den där tårtan.

Och va snygg du va! :)

2011-01-03 @ 23:08:57
URL: http://underbluesky.blogg.se/
Postat av: Z

Tack för dom fina orden Minna. Kände mig dock inte så nyårsfin då man bara stressade till håret och sminket. Nu ska jag dock ta tag i träningen/maten (inget nyårslöfte) så jag känner mig bekväm i klänningarna jag äger.

2011-01-04 @ 14:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0