Resultatet.

Det var alltså den stora kvällen som jag har väntat på
så länge i lördags, Eurovision Song Contest, Finalen.
Båda kvalen har jag suttit och messat med Anneli, Minna,
Emma, Renee, Johanna, Mia och lite me Sussa. Det blev även
endel massande på alla på lördagen ;)
Men bedömer alla bidrag, man klagar, man hyllar.
I Love It!

Jag brukar alltid ha bjudningen med massa tilltugg och mys
så jag måste säga att jag saknade er alla!

Daniel jobbade på dagen men satt med mig hela kvälle och
var minst lika taggad som jag, han blev skit arg när
Sverige inte vann, haha.
Kvällen va jätte bra och så himla spännande!
Bara 3 länder som blev utan 12:or, alltså ganska mycket spridning
och inte alls någon överdriven ledning.
Sverige låg etta nästan halva röstningen,
sen på slutet låg vi två och när den sista, sista poängen skulle
delas ut så gav den till Italien som gjorde att dom gick om oss
och allt va klart;
Azerbaijan etta, Italien tvåa och Sverige trea!
Så jäkla nöjd va jag faktiskt!
vi fick bästa placerinmgen sen
1999, 1999!! Han fick alltså bättre än Carolas Evighet, det tycker jag är stort!

Jag tycker vinnarlåten va helt okej, i schlagerns tecken, en
mysig duett. Italien var dock absolut inte värd andra platsen,
Eric gjorde jätte bra ifrån sig. Jag hade tippat på topp 5, så jag är nöjd.
Vi fick även veta att Sverige kom etta när det va kval,
Eric vann alltså alla rösterna i torsdags ♥


Azerbaijans låt är svensk skriven plus att två av tjejerna från
Shirlys Angels är tjejerna i som körar.



Blickade tillbaka på nätet på gamla vinnare och det va nog längsen jag
tyckte en bra låt vann. Gillade inte Lena förra året och inte heller Ryback,
inte heller lesbiskan från Serbien och ABSOLUT inte Lordi.
2005 vann Helena med "My Number One" och den gillade jag,
satt i Svenstavik då och kollade med Grete.
Så jag måste säga att detta är den bästa på länge!

---------------------------------------------------------------------------------------------
Har inte fått tag i bilderna på andra inloggen på datorn än,
finna mssa fina kort på Grim där ;(
Fick super fin inbjudan föra veckan till hans
namnceremoni, jätte fint kort ♥


Kollade på hockey igår 1-6, säger inte mer,
idag har jag simmat 35min och sprungit med Nikita i spåret,
imorn är det jobb som väntar. Den 2:a juni ska hela regionens
Cubustjejer spela brännboll,
ska bli kul att träffa dom från Linköping då jöö!

Ses, kärlek till folket!

Kommentarer
Postat av: Minna

Så jävla snopet att Italien gick om oss på sista poängen. Men fan va bra vi va ändå! Woohoo!

2011-05-17 @ 11:21:00
URL: http://underbluesky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0